مدیر کل اوقاف گیلان عنوان کرد:

بدهکاری ۶میلیاردی دستگاه های اداری به اوقاف گیلان/ ۴۴ میلیارد تومان کمک غیرنقدی مردم گیلان در طرح مودت

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به بدهکاری بیش از ۶ میلیاردی دستگاه های اجرایی به اداره اوقاف گیلان، گفت: در حال حاضر هیچ مکان وقفی در اختیار نمایندگان مجلس استان گیلان نیست.

بدهکاری ۶میلیاردی دستگاه های اداری به اوقاف گیلان/ ۴۴ میلیارد تومان کمک غیرنقدی مردم گیلان در طرح مودت

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف ضمن گرامیداشت واقفین خیر با بیان اینکه وقف مظهر تقرب به خدا و از خودگذشتن است اظهار کرد: وقف مظهر جوانمردی، امر به معروف، شریک غم دیگران بودن، کمک به چرخ اقتصاد کشور و همچنین یک اقدام انقلابی و درست از اموال گذشتن است.

وی با اشاره به ارتباط بین وقف و شعار حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: در هردو اشتغال، استفاده از ظرفیت دورنی، آرامش جامعه، خودکفایی اقتصادی جامعه و حمایت از دولت حاکمیت نهفته است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه هنوز به همه اهداف اوقاف نرسیده ایم بیان کرد: ویژه برنامه هایی در ۱۵۷۰ بقعه با دربرگیری قریب به ۴میلیون نفر در طول یک سال اخیر انجام شده است.

** برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های “همه واقف باشیم” در گیلان

علیزاده برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های “همه واقف باشیم” را بخشی از اقدامات اداره کل اوقاف گیلان در راستای معرفی فرهنگ وقف دانست و گفت: اداره اوقاف به دنبال متولی‌گری نیست بلکه هدف اقداماتش معرفی وقف است‌.

حجت الاسلام علیزاده از ۱۵ وقف جدید تا به امروز خبر داد و افزود: ۳۹۳وقف پس از انقلاب در گیلان انجام شده که ۲۹۰وقف مربوط به دهه ۹۰ است.

وی با اشاره به برگزاری  یک هزار و ۶۶ برنامه مناسبت های مذهبی، اعیاد، شهادت و مراسم دعاها و … در بقعه های گیلان، اظهار کرد: طرح سبک زندگی و تعالی خانواده در ۱۱ بقعه با مربیان جدید و فعالسازی مراکز مشاوره وقف و شورای امر به معروف در ادارات نیز از جمله کارهای اوقاف است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به هزینه قریب ۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی در انجام امورات اوقاف گفت: ۵۰ نشست صنفی، ۱۵ برنامه استانی، ۲۰۰ برنامه شهرستانی و ۱۰ برنامه یاوران وقف و در مجموع ۲۱۵ برنامه در سطح استان و شهرستان در هفته وقف انجام می شود.

وی از ۴۴ میلیارد تومان کمک غیرنقدی مردم گیلان در طرح مودت اشاره کرد و افزود: این امر نسبت به سال گذشته حدوداً دو برابر شده است و تشکر از این مردم خیر بسیار دشوار است.

حجت الاسلام  علیزاده با اشاره به تشکیل ستاد مردمی وقف برای اولین بار در گیلان اذعان کرد: راه اندازی مرکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه ترویج وقف است.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۳۷۸ پروژه عمرانی از سال ۸۸ شامل جامع، ساخت، مرمت و بازسازی انجام شده ادامه داد: در حوزه تحقیق، نظارت بر عملکردها درامورات مالی، بازرسی از دفاتر موقوفه و تشکیل جلسه آموزشی برای موقوفیان نیز انجام شده است.

 

وی با اشاره به بدهکاری بیش از ۶ میلیاردی دستگاه‌های اجرایی به اداره اوقاف گیلان، افزود: در حال حاضر هیچ مکان وقفی در اختیار نمایندگان مجلس استان گیلان نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه