نماینده انزلی در گفتگو با 8دی:

نمایندگان مجلس به ۲ طرح “حذف دلار” و “تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران” رأی می دهند/ این طرح صد در صد از تعداد متعهدین آمریکا می کاهد

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس به ۲ طرح جدید مجلس با عناوین «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» رأی می دهند، گفت: این طرح صد درصد از تعداد متعهدین آمریکا در مسیر تحریم های ایران می کاهد.

نمایندگان مجلس به ۲ طرح “حذف دلار” و “تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران” رأی می دهند/ این طرح صد در صد از تعداد متعهدین آمریکا می کاهد

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به ۲ طرح جدید مجلس با عناوین «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران»، اظهار کرد: حذف دلار یک حرکت بسیار خوبی است که باید در سال های گذشته انجام می شد.

وی افزود: کشور آمریکا نزدیک به ۷۰، ۸۰سال است که نسبت به ملت ایران به ویژه چهل سال بعد از انقلاب بیشترین عناد را نسبت به ملت و نظام ما داشتند و مرتب شاهد تحریم های مختلفی بودیم.

نماینده مردم انزلی تأکید کرد: الان با آمدن ترامپ گاوچران که امروز برج ساز شده است شمشیر را علیه ایران اسلامی کشیده و برخلاف دیگران که مخفی کاری می کردند و غرب زده های داخل کشور که این جریان راحمایت می کردند الان دست آمریکا در این رابطه رو شده است.

خسته بند با اشاره به فضای موجود حتی برخی کشور ها مثل چین و روسیه به سمت و سوی حذف دلار می روند، افزود: آمریکاچند صد هزار میلیارد دلار بدهکاری دارد .

وی با بیان اینکه طرح “حذف دلار” بسیار خوب است و نمایندگان کمک خواهند کرد تجارتمان را با ارزهایی مثل یورو تنظیم کنیم، اضافه کرد: این امر شدنی و کار خوبی است و در کمیسیون های مختلف مجلس با کمک دولت این موضوع اتفاق می افتد.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تنبیه کشور های همگام با آمریکا در جریان تحریم ها علیه ایران اقدام مقابله به مثل است اما معمولا وزارت خارجه ما در دولت فعلی و دولت های گذشته در این مسیر حرکت نمی کردند.

خسته بند با اشاره به ۴۰ تا ۷۰میلیارد دلار واردات به کشور، اضافه کرد: این امر برای کشور های همسو با آمریکا اشتغال به همراه داشته است و قطع یا به حداقل رساندن و یا جایگزین کردن کشورهای دوست یک مقابله خوب است و شیوه بسیار خوب است.

وی ادامه داد: این از نوع کارهایی است که باید در گذشته انجام می دادیم، آمریکا سال هاست از کشورهای زیرسلطه اش باج می گیرد و به نفع خود حرکت می کند و این اشتغال را از کشورهای دشمن با این طرح به سمت کشورهای دیگر می بریم.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه ما باید درست عمل کنیم، افزود: از کارشناسان اقتصادی در سفارتخانه هایمان در دنیا باید استفاده کنیم که به راحتی می توانند این کار را کنند و به تجار داخلی خط و جهت دهیم.

خسته بند با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس به این دو طرح رأی می دهند، اظهار کرد: صد درصد این طرح از تعداد متعهدین آمریکا در مسیر تحریم های ایران می کاهد.

وی گفت: قرار نیست ما در رینگ گارد بگیریم و کتک بخوریم این داستان گذشت وما کشوری کهن با تاریخچه بزرگ و جوانان غیرتمند و متخصص هستیم که به راحتی می توانند این کار را انجام دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه