موج استکبار ستیزی مردم گیلان در یوم الله ۱۳ آبان + فیلم و تصاویر

راهپیمایی روز ۱۳ آبان که تجلی عظیمی از مبارزات ملت ایران با استکبار جهانی است در ۵۳ نقطه استان گیلان برگزار شد.

موج استکبار ستیزی مردم گیلان در یوم الله ۱۳ آبان + فیلم و تصاویر

به گزارش ۸دی، روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

 

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

 

راهپیمایی روز ۱۳ آبان که تجلی عظیمی از مبارزات ملت ایران با استکبار جهانی است از صبح امروز در ۵۳ نقطه استان گیلان برگزار شد.

مردم رشت نیز صبح امروز از مبادی چهارگانه به سمت میدان شهدای ذهاب رشت راهپیمایی کردند و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اوج استکبارستیزی خود را با توطئه های دشمنان بزرگ انسانیت و بشریت نشان دادند.

 

 

در ادامه تصاویر عکاسان ۸دی از راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در شهرهای مختلف گیلان را مشاهده کنید:

 

رشت/ عکاس: حسین داداش زاده

 

 

فومن/ عکاس: امیرحسین زردشت

 

صومعه سرا/ عکاس: سیدمحمد شاداب

 

لاهیجان/ عکاس: علی عمویی 

 

بندرانزلی/ عکاس: نادر نیک کار

 

آستانه اشرفیه/ عکاس: میلاد آدر

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه