افزایش طول عمر با مصرف شکلات، چای و قهوه

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید مدعی شدند که خوردن شکلات و نوشیدن چای یا قهوه به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

افزایش طول عمر با مصرف شکلات، چای و قهوه

به گزارش هشت دی، متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید مدعی شدند که خوردن شکلات و نوشیدن چای یا قهوه به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

نتایج مطالعات این گروه از متخصصان حاکی از آن است که مصرف مکمل “روی” در کنار خوردن شکلات و نوشیدن چای یا قهوه ترکیباتی را تحریک می کند که روند پیری را کند می کنند.

این ترکیب در واقع استرس‌های داخلی را متوقف می کند که به طور طبیعی در طول سال‌ها انباشته شده و با همه چیز از سرطان گرفته تا آلزایمر ارتباط دارند.

طبق اعلام محققان آلمانی مصرف مکمل “روی” حتی در دوزهای بالا نسبتا ایمن بوده و به همین دلیل می‌تواند به طور مرتب برای کمک به کند شدن روند پیری مصرف شود. شکلات، قهوه و چای حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول هستند که به مبارزه با آسیب سلولی کمک می کند.

محققان آلمانی دریافتند که “روی” ترکیبی در پلی فنول ها را فعال می‌کند و این فعالیت فرد را در برابر گازی که محصول پسماندی سلول هاست محافظت می کند. این گاز می‌تواند به DNA فرد آسیب وارد کرده و منجر به استرس اکسیداتیو شود که تصور می شود نقشی کلیدی در روند پیری دارد. این گاز همچنین با التهاب که می‌تواند به سرطان و بیماری‌های تحلیل‌برنده همچون آلزایمر منجر شود، ارتباط دارد.

پلی فنول ها نمی توانند به تنهایی این گاز مضر را نابود کنند اما هنگامی که با “روی” ترکیب می‌شوند “مگا مخلوطی” تولید می‌کنند که این مخلوط نقش یک آنزیم سوپراکسید دیسموتاز طبیعی را تقلید می‌کند و این گاز را برای محافظت از بدن در برابر اثرات منفی آن از بین می برد.

این مطالعه برای نخستین بار است که اثرات این آنزیم را بدون متوسل شدن به خواص شیمیایی فلزاتی مانند آهن یا مس بررسی کرده است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض این فلزات می تواند خود باعث ایجاد استرس داخلی شود اما “روی” کمتر از این فلزات سمی است.

افزایش بیش از حد آهن در بدن با بیماری‌های کبد، دیابت و حتی نارسایی قلبی مرتبط بوده و مسِ بیش از حد نیز باعث تب، کم خونی و فشار خون پایین می‌شود. روی اما می‌تواند در دوزهای بالاتری مصرف شده و مصرف بیش از حد آن تنها باعث حالت تهوع و تغییر ذائقه چشایی فرد می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این تحقیقات پس از تحقیقاتی منتشر شد که اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۸) نشان داد مصرف شیرشکلات بیش از نوشیدنی‌های ورزشی منجر به ریکاوری افراد پس از ورزش می شود. طبق اعلام دانشمندان ایرانی، نوشیدن مخلوط میلک شیک به ورزشکاران کمک می‌کند شش دقیقه بیشتر از ورزشکارانی که نوشیدنی های ورزشی می نوشند، بدون خستگی ورزش کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه