رییس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان:

برگزاری مانور رسانه ای جبهه مقاومت سایبری/ بخش عمده ای از فعالیت ها در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است

رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با تأکید بر لزوم هویت بخشی به دانش آموزان، گفت: بخش عمده ای از فعالیت های ما در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است.

برگزاری مانور رسانه ای جبهه مقاومت سایبری/ بخش عمده ای از فعالیت ها در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است

علی رفاهتی رییس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان در آستانه ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: هفته بسبج دانش آموزی مناسبتی است که دوران حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاورمردانی را یاداوری می کند که باتوجه به اینکه سنین کمی داشتند افتخارات بزرگی برای نسل های آینده ما به یادگار گذاشتند.

 

وی با بیان اینکه در این هفته یاد و خاطره ۳۶هزار شهید دانش آموز را گرامی میداریم، گفت: قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش آموزی توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به همین مناسبت با برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اردویی در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم فعالیت می کنیم.

 

رییس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان تصریح کرد: بیش از ۶۲درصد از جمعیت دانش آموزی ما در دوران ابتدایی و متوسط اول و دوم عضو بسیج دانش آموزی هستند.

 

رفاهتی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی را تدارک دیده ایم، افزود: به طور مثال هفتم آبان “مسابقه دو” رهروان شهدای دانش آموز ویژه مدارس متوسطه اول برگزار شد و کوهپیمایی دانش آموزان بسیجی ویژه مدارس متوسطه دوم را داریم.

 

وی از برگزاری مانور رسانه ای جبهه مقاومت سایبری در برنامه های هفته بسیج دانش آموزی خبرداد و تصریح کرد: این از موضوعات مهمی است که بالابردن سطح سواد رسانه ای دانش آموزان را ایجاد می کند و اجرای مراسم در گلزار شهدا در مزار شهدای دانش آموز را داریم.

 

رییس بسیج دانش آموزی استان گیلان ادامه داد: هم اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استاندار و فرمانداران و تجلیل از آنها از جمله برنامه های ما است که این جلسه بعد از هفته بسیج دانش آموزی هماهنگ شده است.

 

رفاهتی با اشاذه به دیدار دانش آموزان با نماینده ولی فقیه در گیلان، افزود: در روز ۸ آبان با موضوع دانش آموز بسیجی ایثار و تعالی معنوی برگزاری مراسم اربعین حسینی را توسط هیأت های دانش آموزی برگزار شد.

 

رییس بسیج دانش آموزی استان گیلان با اشاره به آغاز ثبت نام لیگ علمی، تصریح کرد: “لیگ علمی پایا” در سطح شهرستان، استان و کشور است و در واقع تیم های پنج نفره ای هستند که با هم مسابقه می دهند و با مشورت هم به سؤالات در همه رشته ها پاسخ می دهند.

 

** بخش عمده ای از فعالیت ها در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است

رفاهتی با بیان اینکه در سطح بین الملل هم ۲ سال پی در پی مدال های طلا و نقره در رشته های کامپیوتر، علوم تجربی و ریاضی گرفته ایم، گفت: بسیج دانش آموزی را اینطور نشناسند که با علم بیگانه است نه، بخش عمده ای از فعالیت های ما در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان است.

 

رییس بسیج دانش آموزی استان گیلان با بیان اینکه پنجمین اجلاس کنگره ملی همفکری آینده سازان در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، اضافه کرد: حدود ۱۰نفر از نخبگانمان پنج نفر دختر و پنج نفر پسر از دانش آموزان نخبه ما در این کنگره حضور دارند و موضوعات مطرح و بحث و بررسی و رأی گیری می شود و جهت اجرا به استان ها ابلاغ می شود.

 

** لزوم هویت بخشی به دانش آموزان

رفاهتی ادامه داد: هویت دادن و هویت بخشی بخشی از کارهای ما است تا به دانش آموز هویت داده می شود که خودشان برنامه هایشان را تدوین کنند و به ما بدهند.

 

رییس بسیج دانش آموزی استان گیلان با اشاره به برگزاری نشست های معرفتی و بصیرتی واحدهای پیشگام یا همان متوسطه دوم، همچنین به سخنرانی دانش اموزان در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: در این برنامه یکی از دانش آموزان نخبه بسیجی پیشگام یعنی متوسطه دوم پشت تریبون نماز جمعه سخنرانی کرد.

 

 

رفاهتی با بیان اینکه ۱۲آبان با عنوان “دانش آموز بسیجی، شجاعت و عدالت خواهی” نام گذاری شده است، اضافه کرد: یادواره شهدای دانش آموز به ویژه در مرکز استان یادواره شهید را داریم که سخنران آن نماینده ولی فقیه در استان است.

 

رفاهتی با اشاره به روز ۱۳ آبان با عنوان روز “دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبار ستیزی”، اضافه کرد: سرگل همه این برنامه ها حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی جهت شناخت و آشنایی بیشتر با خوی و خصلت های آدم کشی استکبار جهانی آمریکا و اسراییل در منطقه است.

 

رییس بسیج دانش آموزی استان گیلان تأکید کرد: برگزاری نقاشی با موضوع “مرگ برآمریکا” را در میدان شهرداری داریم و غرفه ای بابت این قضیه ایجاد شده است.

 

** ایجاد غرفه تولید رباتیک توسط دانش آموزان

رفاهتی با اشتره به ایجاد غرفه تولید رباتیک توسط دانش آموزان، تصریح کرد: این برنامه ها رؤس برنامه های ما هستند، مسابقات مختلفی مانند کتابخوانی هم تدارک دیده ایم ، از سه کتاب مثل ” من ۱۴ساله نیستم” و دو کتاب دیگر داریم و مسابقات پیامکی “آمریکا و خواب شتری “را داریم که از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان از آن عنوان گرفته شده است.

 

رییس بسیج دانش آموزی استان گیلان مسابقه دل نوشته، مسابقه “زیباترین پلاکرد”، مسابقه شعر “آمریکا لپ لپ و دانه دانه”، تئاتر مدرسه، پخش فیلم شهید بهنام محمدی، نمایشگاه تصویری در نمایش دستاوردهای انقلاب تحت عنوان مدرسه عشق برگرفته از کلام امام راحل داریم که فرمودند ” بسیج مدرسه عشق است” را از دیگر برنامه هایی دانست که در مدارس دایر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه