بازداشت ۵۰ تروریست داعشی در سامرا

۵۰ تروریست داعشی در چارچوب اجرای طرح تامین امنیت سامرا در ایام اربعین شناسایی و بازداشت شدند.

بازداشت ۵۰ تروریست داعشی در سامرا

به گزارش هشت دی،۵۰ تروریست داعشی در چارچوب اجرای طرح تامین امنیت سامرا در ایام اربعین شناسایی و بازداشت شدند. یک مسئول در نیروی الحشد الشعبی در استان صلاح الدین روز جمعه در نشست هماهنگی تامین امنیت زائران سامرا با حضور سردار ‘مصطفی مرادیان’ وابسته محترم نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد این خبر را اعلام کرد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده خوشبختانه تاکنون عملیات ترویستی در منطقه رخ نداده است.

وی گفت: نیروهای عراقی با هوشیاری و انجام عملیات های پیش دستانه در منطقه مانع هر گونه اقدام از سوی تروریست ها علیه زائران اربعین حسینی (ع) شدند.

سردار مرادیان نیز در این نشست از تلاش های انجام شده در تامین امنیت زائران در منطقه سامرا و بلد تقدیر و تشکر کرد.

گزارش دیگری حاکی است جلسه بررسی آخرین وضعیت امنیتی، خدماتی شهر سامرا با حضور سردار مرادیان رئیس کمیته مشترک هماهنگی اربعین ایران و عراق، سپهبد محمد بدر معاون وزیر کشور عراق و نماینده دولت عراق در کمیته مشترک و سرلشکر عماد یاسین فرمانده قرارگاه عملیات سامرا برگزار شد.

در این نشست فرمانده قرارگاه عملیات سامرا اعلام داشت دو طرح امنیتی در منطقه سامرا به مرحله اجرا در آمده و الحمدالله تاکنون حادثه تروریستی در منطقه نداشته ایم.

درهمین حال یک منبع در ستاد عملیات بغداد نیز روز چهارشنبه از کشف و خنثی سازی چندین عملیات تروریستی علیه راهپیمایی اربعین حسینی در استان بغداد از سوی نیروهای این ستاد خبر داد.

به گفته این منبع، در روزهای اخیر چند گروه تروریستی در بغداد که قصد حمله به نقاطی در پایتخت و نیز تجمع زائران اربعین را داشتند، شناسائی و منهدم شدند.

در خبری دیگر روز پنجشنبه همچنین اعلام شد ۱۱ عضو گروهک تکفیری تروریستی داعش در عملیات مشترک نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در منطقه وادی الثرثار در غرب سامرا به هلاکت رسیدند.

آیین عظیم اربعین امسال بر اساس آمارهای رسمی با حضور ۱۴ میلیون زائر از جمله حدود دو میلیون زائر ایرانی و بدون هیچ گونه رویداد ضد امنیتی با موفقیت کامل برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه