مدیرعامل صندوق بازنشستگی:

۹۵درصد بازنشستگان مشمول بسته حمایتی دولت می شوند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی خدمات رفاهی گفت: ۹۵ درصد بازنشستگان مشمول بسته حمایتی دولت می شوند.

۹۵درصد بازنشستگان مشمول بسته حمایتی دولت می شوند

به گزارش هشت دی،جمشید تقی زاده با بیان اینکه تصمیمات مهمی که در حوزه بازنشستگی در کشور گرفته می شود، بدون مشارکت شرکای اجتماعی جایگاهی ندارد گفت: بر این اساس در دوره دوم برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور دکتر شریعتمداری آغاز می‌شود، مشارکت و حضور بازنشستگان به خصوص کانون ها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری ها پررنگ تر خواهد شد. شما عزیزان به عنوان شرکای اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری باید در این حوزه‌ها صندوق را همراهی کنید.

تقی زاده ادامه داد: با توجه به تاکیدات فراوان وزیر، بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به جامعه بازنشستگان از طریق همفکری و هم اندیشی شرکای اجتماعی ما یعنی شما کانون‌های بازنشستگی قابل حل است، به همین دلیل جهت گیری صندوق در ماههای آینده بر این اساس خواهد بود تا کانون‌های بازنشستگی نقش اتاق‌های فکر را برای مدیران و سیاستگذاران این حوزه ایفا کنند.

وی گفت: خیلی از مسائل در حوزه اجتماعی و برخی چالش هایی که صندوق بازنشستگی با آن مواجه است، می تواند در این اتاق های فکر مورد بحث، کنکاش و بررسی قرار گرفته و نتایج آن در قالب طرح و برنامه به صندوق بازنشستگی ارائه تا عملیاتی شود.

تقی زاده بر لزوم حمایت کانون ها از اقدامات و طرح‌های دولت در جهت بهبود معیشت و رفاه اجتماعی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: با این حمایت، مدیران و مسئولان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانند با قوت بیشتری اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها را از طریق مجلس به تصویب رسانده و آنها را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت و عنایت ویژه شریعتمداری بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان در اولویت کاری ایشان قرار گرفته و این وزارتخانه بر آن است تا اعتبار مورد نیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با تعامل مجلس و دولت تامین شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تاکید رئیس جمهور و سیاست ها و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری شرکت‌های زیان‌ده گفت: صیانت از اموال و دارایی‌های بازنشستگان یکی از برنامه‌های مهم بخش اقتصادی صندوق بازنشستگی است که برپایه خروج از بنگاه داری و حرکت به سمت سهامداری و حضور در بازار پول و سرمایه قرار گرفته است، به همین دلیل در ماه های آینده اقدامات عملیاتی برای واگذاری برخی از شرکت‌ها به بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت زنان در خانه های امید بازنشستگان گفت: در دوره جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به نظر رئیس جمهور این آمادگی در صندوق بازنشستگی وجود دارد تا از زنان توانمند برای مدیریت خانه‌های امید استفاده شود چراکه ارزیابی‌های ما نشان می دهد با توجه به روحیه ی خاص زنان و و جایگاه ویژه ی مادران در اجتماع آنان می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اثرگذار باشند. تجربه مدیریت بانوان در آموزش و پرورش و مدیریت مدارس و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز نشان از رشد و بالندگی بانوان عزیز است که ما در مدیریت خانه‌های امید به عنوان یک پایگاه اجتماعی از خدمات زنان فرهیخته استفاده خواهیم کرد.

تقی زاده همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران خانوارهایی مشمول دریافت بسته‌های حمایتی دولت خواهند بود که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که به این ترتیب ۹۵ درصد بازنشستگان کشوری مشمول این بسته حمایتی خواهند بود.

در نشست روسای کانون های بازنشستگی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ، مشکلات ، درخواست ها ، نقطه نظرات ، دیدگاه ها ، و پیشنهادات کانون های بازنشستگی استان طرح و بررسی شد. افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با شرایط اقتصادی و تورم موجود، افزایش سقف بیمه پایه و تکمیلی و ارایه خدمات دندانپزشکی در بیمه تکمیلی، واگذاری مراحل مختلف تورهای گردشگری به کانون های بازنشستگی، تکریم جایگاه بازنشستگان و پیگیری جدی همسان سازی حقوق از جمله این درخواست ها بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه