چهار دیوار خانه ولایت/ ۱۲ سوال کلیدی که ما را به رستگاری می رساند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: طرفداران فوتبال برای امضا گرفتن از بازیکنان، لباسی را همرنگ آن تیم می پوشند؛ حال ما چطور می خواهیم از شفاعت اهل بیت(ع) برخوردار شویم در صورتی که همرنگشان نیستیم.

چهار دیوار خانه ولایت/ ۱۲ سوال کلیدی که ما را به رستگاری می رساند

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه سه شنبه به مناسبت شام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور و سخنرانی در مهدیه رشت گوشه هایی از کرامات امام هشتم(ع) را بیان نمود.

این خطیب توانای کشور با ابراز خرسندی از حضورش در جمع مردم رشت، اظهار کرد: خانه ولایت حضرت علی بن ابیطالب(ع) چهار دیوار دارد که در هرکدام از دیوارها سه سوال وجود دارد و اگر ما در مجموع به این ۱۲ سوال پاسخ درست دهیم با نمره ۲۰ مورد عنایت ویژه اهل بیت(ع) قرار خواهیم گرفت.

IMG_7211

دیوار اول خانه ولایت، “دیوار محبت” است

حجت الاسلام ماندگاری در خصوص دیوار اول خانه ولایت که محبت نام دارد سه سوال مطرح نمود و گفت: ۱ آیا امام رضا(ع)، پیغمبر(ص) و آل او را دوست داریم؟  ۲- آیا امام رضا(ع)، پیغمبر(ص) و آل او را از محبوبهای حرام بیشتر دوست داریم؟  ۳- آیا امام رضا(ع) را از خودمان، همسر و فرزندانمان و پدر و مادرمان بیشتر دوست داریم؟

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به سوال دومش اذعان نمود: آیا امام رضا(ع) را از موسیقی حرام، بدحجابی، حرام خواری، دروغ، غیبت، تهمت، پارتی بازی، رشوه خواری، رابطه با نامحرم و نگاه به ماهواره بیشتر دوست داریم؟

وی با اشاره به اینکه ابن ملجم مرادی از عاشقان امیرالمومنین(ع) بود ولی روزی به قاتل آن حضرت تبدیل شد، تقاضا و توصیه نمود: هرکس با امام رضا(ع) رفیق است ماهواره اش را خاموش و جمع نماید و همچنین هر کسی که با خواهر این امام رفیق است موهایش را برای نامحرم بیرون نیاورد و لباسهای تنگ نپوشد.

این خطیب توانای کشور اضافه کرد: انسانهای بی دین در مدرسه ولایت ثبت نام نکرده اند ولی ما با این ثبت نامی که کرده ایم باید مشق هایمان را درست بنویسیم.

دیوار دوم خانه ولایت، “دیوار معرفت” است

حجت الاسلام ماندگاری درباره سه سوال موجود در دیوار معرفت که دومین دیوار خانه ولایت می باشد، تصریح کرد: ۱- آیا باور داریم که امام رضا(ع) بالاترین پشتیبان می باشد؟  ۲- آیا باور داریم که امام رضا(ع) ما را می بیند؟  ۳- آیا باور داریم که شفاعت دست امام رضا(ع) و اهل بیت است؟

این استاد اخلاق با تأکید بر اینکه هرکس امام رضا(ع) را دارد، بدبخت، بی پول و بیچاره نیست، بیان نمود: طرفداران فوتبال برای امضا گرفتن از بازیکنان، لباسی را همرنگ آن تیم می پوشند؛ حال ما چطور می خواهیم از شفاعت اهل بیت(ع) برخوردار شویم در صورتی که همرنگشان نیستیم.

IMG_7234

دیوار سوم خانه ولایت، “دیوار اطاعت” است

مدیر موسسه روایت سیره شهدا در خصوص دیوار سوم خانه ولایت که اطاعت نام دارد سه سوال مطرح کرد و ابراز نمود: ۱- آیا در نماز اطاعت از اهل بیت(ع) داریم؟  ۲- آیا در حیا و عفت از اهل بیت(ع) اطاعت می کنیم؟  ۳- آیا در حلال خوری اطاعت از اهل بیت(ع) داریم؟

دیوار چهارم خانه ولایت، “دیوار مجاهدت” است

حجت الاسلام ماندگاری درباره سه سوال موجود در دیوار مجاهدت که چهارمین دیوار خانه ولایت می باشد، گفت: از خود بپرسیم که ۱- آیا برای محبتم نسبت به امام رضا(ع) جهاد پولی کرده ام؟  ۲- آیا برای محبت امام رضا(ع) با آبروی خود جهاد کرده ام؟  ۳- آیا برای محبت امام رضا(ع) از جانم مایه گذاشته ام؟

این خطیب توانای کشور در پایان یادآور شد: بیائیم با این سوالهایی که مطرح شد خودمان را بسنجیم و بدانیم که در صورت کسب نمره بالا مورد عنایت ویژه اهل بیت(ع) قرار خواهیم گرفت.

IMG_7280

لینک گزارش تصویری این جشن بزرگ

لینک کلیپهای زیبای صوتی گلچین شده از سخنرانی استاد ماندگاری در مهدیه رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه