جشنواره حلوا و نان سنتی در آستارا برگزار شد

جشنواره حلوا و نان سنتی با هدف معرفی خوراک های محلی و ترویج تغذیه سالم در شهرستان آستارا برگزار شد.

جشنواره حلوا و نان سنتی در آستارا برگزار شد

به گزارش هشت دی،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا عصر پنجشنبه در این آئین در مرکز اقامتی موسوم به تبریز، در آستارا گفت: در این جشنواره ۲۴ نفر از شهرستان های آستارا، تبریز، اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان در پخت و ارائه نان و حلوای سنتی شرکت کردند.
داریوش ملک زاده افزود: امسال اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هر ماه یک جشنواره نظیر آش سنتی، گیاهان دارویی و نوروز خوانی برگزار کرده و جشنواره های عسل، دوشاب و بلال نیز در دستور کار است.
وی بیان کرد: غذاها و خوراکی های هر منطقه، معرف فرهنگ و رسوم مردم و عامل جذب گردشگر برای آن است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: غذاهای محلی و شیرینی های سنتی، فرصت رونق اقتصادی و اشتغال در شهرهای گردشگری است و باعث آشتی مردم با سبک زندگی اصیل ایرانی می شود.
سامان ساسانیان افزود: با پیشرفت زندگی ماشینی، آئین های سنتی رنگ و غبار فراموشی به خود گرفته و برگزاری چنین برنامه هایی برای احیای سنت ها ضروری است.
وی ادامه داد: تقویت انسجام و نشاط اجتماعی از سیاست های دولت تدبیر و امید است و به لحاظ موقعیت گردشگری آستارا، باید برنامه های متناسب با ذائقه گردشگران در این شهرستان برگزار شود.
در ادامه این جشنواره از پنج بانوی هنرمند آستارا به دلیل پخت خوب و باکیفیت نان و حلوای سنتی تجلیل به عمل آمد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه