نائب رییس شورای شهر رشت مطرح کرد:

لزوم ایجاد انقباض توام با انضباط در بودجه سال آینده شهرداری رشت

چهارشنبه ۹ آبان یکصدمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با دستور بحث و بررسی در مورد تنظیم بودجه سالیانه و درآمد رشت در تالار شورا برگزار گردید.

لزوم ایجاد انقباض توام با انضباط در بودجه سال آینده شهرداری رشت
به گزارش ۸دی، رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به این موضوع که کمیسیون عمران در حال تدوین یک الگوریتم کاربردی جهت تخصیص بودجه و تعیین اولویت بندی های این حوزه برای سال آینده میباشد با تاکید بر لزوم تصویب بودجه ای قابل تحقق با اولویت های مشخص خواستار ارائه گزارش درآمدی جامع مدیران مناطق از درآمد منطقه خود شد.
رضا رسولی اظهار داشت: در فقدان وجود یک برنامه مصوب عملیاتی، شهرداری میتواند با اتکا به این الگوریتم بسیاری از حداقل ها را در محاسبه رقم اولیه بودجه و سهم و درصد بودجه های جاری و عمرانی و فضاهایی که میشود جهت جذب اعتبارات دولتی برای شهرداری فراهم کرد را تعیین کرده و به نوعی برای خود نقشه راهی در حوزه بودجه داشته باشد.
وی افزود در سال گذشته با همت و تلاش مجموعه کمیسیون عمران و مدیران حوزه درآمدی شهرداری اقدامات کم سابقه ای در زمینه اولویت بندی بودجه انجام شد که امروز با توجه به همه مشکلات موجود شاهد تاثیر مناسب آن هستیم و کمیسیون عمران در نظر دارد، این اقدام را در حوزه ای وسیع تر البته بعد از بررسی های کارشناسی به صورت یک طرح جهت تصویب به صحنشورای شهر تقدیم کند.
نائب رییس شورای شهر رشت با ذکر این مطلب که متاسفانه سرانه بودجه شهرداری رشت غیر متعارف مصوب می گردد و یا به نوعی شرایط و ضوابط مطلوبی در آن اعمال نمی شود، ابراز داشت: بودجه باید بر اساس درآمد پنج سال گذشته شهرداری مصوب گردد و برنامه ریزی در این خصوص نیازمند مطالعات تخصصی و اطلاعات شفاف در خصوص موانع تحقق بودجه میباشد.
دکتر رمضانپور نیز با اشاره به این مورد که از ابتدا با تصویب بودجه غیر واقعه ای برای سال ۹۷ مخالفت داشتم ولی به هر دلیلی بودجه بدین شکل تصویب شد و حجم مشکلات امروز در راستای عدم تحقق درآمدها به همین علت است.
منتخب اول شورای شهر با ذکر این مطلب که هر چقدر بودجه در فضایی واقع ای و شفاف و بنا بر تحقق درآمدها مصوب گردد، تبعات آن محدودتر خواهد بود بر افزایش نظارت های شهرداری بر عملکرد شهرداری و مصوبات شورا به عنوان اهرمی جهت پیگیری مطالبات تاکید کرد.
در ادامه عطایی مدیر منطقه یک شهرداری رشت در خصوص دلایل اصلی عدم تحقق بودجه اظهار داشت: حذف ماده ۱۱ از سوی دیوان، برخی از ضوابط طرح تفصیلی و کاهش آمار صدور پروانه ساختمانی اصلی ترین موانع تحقق درآمد در مناطق شهرداری میباشد.
وی پرداختن به تهاتر و عدم دریافت نقدینگی و فقدان ابزار وصول مطالبات را جزو سایر مشکلات درآمدی مناطق دانست.
 در انتها آقایان کامران راد و امیرلو مدیران مناطق دو و چهار شهرداری رشت با تایید سخنان مدیر منطقه یک عمده مشکلات موجود در زمینه تحقق بودجه و ارتقا درآمد مناطق را مشترک دانسته و خواستار پیگیری و رایزنی مدیریت شهری با دستگاه قضایی و استانداری در خصوص رفع این معضلات شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه