اعتکاف ۴۲۰ نفر در رودسر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودسر از معتکف شدن ۴۲۰ نفر در چهار مسجد این شهرستان خبر داد.

اعتکاف ۴۲۰ نفر در رودسر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ستار علی‌نژاد عصر امروز در جریان بازدید از برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان با بیان اینکه راز و نیاز و مناجات با خداوند نیاز ذاتی و درونی بشر است، اظهار کرد: اعتکاف انسان‌ها را به سوی کمال نهایی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب در دعا کردن افزود: ماه رجب به ویژه در ایام‌البیض یعنی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب فرصت و بهانه‌ای مغتنم برای نزدیکی بنده به معبود بی‌همتای خود است.

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر اعتکاف را یک رویداد بزرگ در راستای وجودی بشر و رسیدن به قرب الهی دانست و خاطرنشان کرد: افراد معتکف خود را برای یک سال بیمه معنوی و جسمانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف از سنت حسنه پیامبر اکرم (ص) است، ادامه داد: اعتکاف عبادت مستحبی، تقرب‌جویانه و داوطلبانه برای زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل و پالایش روح است.

علی‌نژاد، از برپایی مراسم معنوی اعتکاف در چهار مسجد این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مراسم پرفیض اعتکاف از امروز در مسجد ملاامیرای رودسر برای آقایان برگزار می‌شود.

وی افزود: مسجد طالب‌زاده رودسر برای خانم‌ها، مسجد جامع رحیم‌آباد و مسجد جامع کلاچای برای انجام فریضه اعتکاف آغاز شده است.

این مسئول برگزاری گفتمان‌های دینی، جلسات پاسخ به شبهات دینی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برگزاری مراسم شهادت حضرت زینب (س) و … را از برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف در رودسر برشمرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه