امام جمعه بندرانزلی: شهید پاینده در پاسداری از حریم نظم و امنیت جانش را تقدیم انقلاب اسلامی کرد

مراسم سومین روز شهادت شهید حسن پاینده پاسدار حریم نظم امنیت با حضور مسئولانی نظامی و انتظامی استان و شهرستان و جمع کثیری از مردم شهرستان لاهیجان وبخش رودبنه در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) امامده بالا بخش رود بنه برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی: شهید پاینده در پاسداری از حریم نظم و امنیت جانش را تقدیم انقلاب اسلامی کرد

به گزارش ۸دی، مراسم سومین روز شهادت شهید حسن پاینده پاسدار حریم نظم امنیت با حضور مسئولانی نظامی و انتظامی استان و شهرستان و جمع کثیری از مردم شهرستان لاهیجان وبخش رودبنه در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) امامده بالا بخش رود بنه برگزار شد.

در این مراسم علاوه برخانواده این شهید بزرگوار، مسئولین سپاه و نیروی انتظامی گیلان، شهرستان لاهیجان، نماینده مجلس شورای، اسلامی، فرماندار، بخشدار، خانواده محترم شهدا و مردم همیشه در صحنه و شهید پرور روستاهای تابعه بخش رود بنه و جمعی از مسئولان و روسای دستگاه های اجرایی استان گیلان،  شهرستان لاهیجان و بخش رودبنه حضور داشتند.دراین مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندر انزلی به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی در ابتدا از حضور پرشور مردم ولایت مدار بخش رود بنده و همکاران این شهید بزرگوار که در آیین تشییع وخاکسپاری و مراسم سومین روز شهادت این عزیز شرکت نموده اند قدردانی نمودند.

شمس الدین با اشاره به پیاده روی زائرین در روز اربعین حسینی که مایه یاس و نا امیدی دشمنان انقلاب اسلامی شده است، بیان داشت: یزید بعد از به شهادت رساندن حضرت امام حسین(ع) فکر نمود دیگر کار را تمام نموده است،او هرگز فکر نمی کرد که بعد از شهادت حسین(ع) جنبش دیگری به وجود خواهد آمد ، در طول تاریخ که این همه قبر مطهر سیدالشهدا(ع) را  ویران کردند، شخم زدند، منع برای زیارت گذاشتند، کشتند، دست پا قطع کردند تا که این راه بسته شود، ولی خداوند بزرگ شکست ناپذیر است، این وعده را محقق کرد و امروز شما می بینید که در اربعین سیدالشهدا از تمام نقاط عالم نه تنها مسلمانان بلکه  انسانها به حرکت در می آیند با سختی و رنج فراوان خود را به حسین(ع)  برسانند و بگویند لبیک یا حسین، یزید فکر می کرد که باکشتن امام راه اسلام را بسته و دیگر اثری از نهضت حسین(ع) و اسلام باقی نخواهد ماند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه بیان داشت: امروز این راه پیمائی اربعین و مناسبتهای دیگر به نمایش گذاشته می شود که نشانه حقانیت و مظلومیت حسین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین تصریح کرد:یک روز در گوشه, کنار این کشور گروهک هایی پیدا شدند که به خیال خام شان این انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند ولی با جان فشانیهای جوانان انقلابی و شهادت طلب نقشه دشمن بر آب شد.

وی افزود: روز دیگر برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی ایران که به راستی پرچم دار جهان اسلام در عصر حاضر است جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل نمودند ولی با مجاهدت های مردم ما و انسان های آزاده جهان که عاشق اسلام ایران بودند طرف شدند و شکست خوردند.

امام جمعه بندر انزلی متذکر شد: جوانان انقلابی ما یک روز برای مقابله با گروهکهای ضد انقلاب و یک روز در جنگ هشت سال دفاع مقدس و روز دیگر در خارج از این آب و خاک به عنوان مدافعان حرم جان شان را از دست داده اند و امروز شهدای بزرگواری چون شهید والا مقام حسن پاینده در دفاع از ناموس و پاسداری از حریم نظم و امنیت جانش را تقدیم این انقلاب اسلامی ایران نمود.
در پایان این مراسم برادر پاینده مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای سرور سالار شهیدان حسین بن علی(ع) و شهید والا مقام حسن پاینده به نوحه سرایی پرداخت و حاضرین هم به عشق سید الشهدا وشهید حسن پاینده بر سر و سینه زدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه