ترکیه: خاشقچی حتماً با دستور یک مقام ارشد کشته شده است

سخنگوی حزب حاکم ترکیه می‌گوید آنکارا اجازه لاپوشانی این جنایت هولناک را نمی‌دهد و چنین اقدام مخوفی، آن هم در محل کنسول‌گری یک کشور، بدون داشتن دستور از مقامات بالا، ناممکن است.

ترکیه: خاشقچی حتماً با دستور یک مقام ارشد کشته شده است

به گزارش هشت دی،یکی از اعضای ارشد حزب حاکم ترکیه می‌گوید که قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، حتما نتیجه صدور فرمان یک مقام بلندپایه خارجی بوده است.

۱۰ مهر ماه بود که خاشقچی برای ثبت ازدواج جدید خود، وارد کنسول‌گری عربستان در استانبول شد و هیچ‌گاه با همان پایی که رفته بود، بازنگشت. سعودی‌ها ابتدا گفتند که خاشقچی از کنسول‌گری خارج شده ولی پس از انتشار مدارک مستدل مبنی بر عدم خروج وی، بالاخره پس از چند هفته اعتراف کردند که او را کشته‌اند.

با این که همه منابع خبری، این قتل را به هدف انتقادهای تند خاشقچی یعنی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی ارتباط می‌دهند، عربستان اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده که مسئولیت مجاب کردن خاشقچی به بازگشت به کشور را بر عهده داشته، کمی در کار خود افراط کرده و او را کشته است. سعودی‌ها همچنین با تأکید گفتند که بن‌سلمان هیچ ارتباطی با این مسئله نداشته است.

امروز چهارشنبه ۹ آبان، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که آنکارا، اجازه لاپوشانی این جنایت را نمی‌دهد و ادعای مقامات سعودی در خصوص بی‌اطلاعی از مکان جنازه خاشقچی، غیرقابل‌باور است.

۲۸ روز پس از قتل جمال خاشقچی، هنوز تکلیف جسد وی مشخص نیست. پیش از این برخی منابع ترکیه‌ای بدون ذکر منبعی مشخص، گفته بودند که بخش‌هایی از بدن وی در باغچه خانه کنسول عربستان در استانبول پیدا شده است.

چلیک به دست‌های پشت پرده این جنایت هولناک هم اشاره کرده و گفته که انجام چنین عملیاتی در یک کنسول‌گری بدون داشتن دستور از یک مقام بلندپایه، ناممکن است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه