نایب رییس کمیسیون عمران مجلس:

دولت ساخت مسکن برای استیجار را اجرایی کند/اقشار آسیب پذیر در بحث مسکن مورد توجه قرار گیرند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای اقشار آسیب پذیر که قدرت ساخت و ساز مسکن را ندارند، ساخت مسکن برای استیجار را اجرایی کند، گفت: دولت به این طریق می تواند اجاره بها را کنترل کند.

دولت ساخت مسکن برای استیجار را اجرایی کند/اقشار آسیب پذیر در بحث مسکن مورد توجه قرار گیرند

به گزارش ۸دی، «سیدابوالفضل موسوی» در مورد افزایش اجاره بها و قیمت مسکن گفت: وقتی بازار ارز شروع به تغییر می کند فراوانی کسانی که در بازار ارز هستند، زیاد است چرا که با هر مبلغی می توانند وارد این بازار شوند و این افراد بعد از بازار ارز وارد بازار خودرو و سپس وارد بازار مسکن می شوند در واقع بخشی از سرمایه های سرگردان مردم وارد بازار سرمایه می شود و البته قسمتی از آن نیز به سمت بازار بورس می رود.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه در این میان باید اتفاق بیفتد مدیریت نقدینگی است که متاسفانه در کشور ما این موضوع هیچگاه اتفاق نیفتاده است و همواره ما از عدم مدیریت نقدینگی رنج برده ایم.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم همانند دولت های قبل برنامه های شاخصی را در ارتباط با مسکن نداشت، گفت: تنها نکته ای که در این دولت انجام شد تکلیف پروژه های مسکن مهر بود در واقع ساخت و سازهایی که در دولت نهم و دهم در بحث مسکن مهر نیمه تمام مانده بود در دولت یازدهم و دوازدهم به اتمام رسید ولی خود این دولت برنامه شاخصی را در ارتباط با مسکن نداشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین اولویت وزیر راه و مسکن سروسامان دادن به بحث مسکن و داشتن برنامه ای ویژه در این زمینه است.

موسوی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: بحث احیا و نوسازی بافت های فرسوده در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفت و در بودجه ۹۷ نیز این تکلیف به دولت شد که تنها تمرکزش را در بحث مسکن احیا و بازسازی بافت های فرسوده قرار دهد و در این میان دستگاه هایی که در حوزه شهری فعالیت می کنند نیز مکلف شدند ۳۰ درصد منابع هزینه ای شان را در شهرها برای اجرای این برنامه به کار بگیرند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نه تنها دولت دوازدهم بحث احیا و بازسازی بافت های فرسوده را به صورت ناقص اجرایی کرد بلکه این دستگاه ها نیز در این زمینه به تکلیف قانونی خود عمل نکردند.

وی تصریح کرد: دولت باید مسکنی ایجاد کند که منطبق بر نیازهای مردم باشد و در عین احل این مسکن برای اقشار آسیب پذیر که قدرت ساخت و ساز را ندارند، باشد. در واقع دولت باید بحث ساخت مسکن برای استیجار را اجرایی کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت بحث برنامه مسکن استیجاری را آغاز و عملیاتی کند می توانیم بگوییم دولت در بزنگاه ها و شرایط خاص می تواند نسبت به کنترل اجاره بها با مستاجران حضور پررنگ تری داشته باشد و اگر نتواند ساخت مسکن را برای استیجار انجام دهد عملا در این برنامه نیز موفق نمی شود.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه