نماینده مردم بندرانزلی در مجلس:

حق بیمه سهم کارگر صیادان گیلانی کاهش یافت

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی حق بیمه صیادان گیلانی گفت:‌ مجوز کاهش حق بیمه صیادان گیلانی از ۲۷ درصد به ۱۷ درصد صادر شده است.

حق بیمه سهم کارگر صیادان گیلانی کاهش یافت

به گزارش ۸دی حسن خسته‌بند اظهار داشت:‌ پس از مدت‌ها رایزنی‌ و گفت‌وگو با مدیران و رؤسای دستگاه‌های ذیربط در جهت تعیین تکلیف بیمه صیادان گیلانی سرانجام این تلاش‌ها به نتیجه رسید و مجوز کاهش حق بیمه صیادان گیلانی از ۲۷ درصد به ۱۷ درصد صادر شد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با ابراز خرسندی از نتیجه‌بخش بودن پی‌گیری‌های انجام شده عنوان کرد:‌ حق بیمه صیادان گیلانی با کمک‌های مدیرکل تأمین اجتماعی استان،‌ مدیرکل شیلات گیلان،‌ مدیرعامل و هیئت مدیره اتحادیه پره‌های صیادی استان‌ ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجوز کاهش حق بیمه صیادان گیلانی دریافت شده است ابراز داشت:‌ این مجوز از طریق وزارت کار‌ و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور صادر شد و هم‌اکنون نیز مقدمات اجرای کامل آن و پوشش‌‌دهی صیادان گیلانی در حال انجام است.

خسته‌بند تعداد صیادان‌ فعال در پره‌های صیادی استان گیلان را ۳ هزار و ۳۱۴ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تحقق کاهش حق بیمه صیادان از مهم‌ترین خواسته‌های این قشر زحمت‌کش بود که با کمک خداوند متعال و همکاری مدیران دستگاه‌های ذیربط در سطح ملی،‌ استانی و شهرستانی محقق شد.

وی حل مشکلات و مصائب حرفه صید و صیادی و حمایت جدی از آنان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان‌ کرد: علاوه بر حل مشکل حق بیمه یکی دیگر از مسائل مهمی که مورد پیگیری بنده قرار گرفته است مسئله سختی کار صیادان گیلانی و اعطای تسهیلات لازم به آنان در حوزه‌های مختلف است.

خسته‌بند به موضوع بدهکاری تعدادی از پره‌های صیادی گیلان به بانک‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ طبق مصوبه مجلس و اتخاذ تصمیمات ویژه برای تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان،‌ شرکت‌های پره صیادی گیلان نیز از این فرصت برای پرداخت اصل بدهی‌های خود به بانک‌ها استفاده کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس استفاده دو منظوره از مراکز پرورش ماهی در قفس گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ پرورش دهندگان ماهی در قفس استان در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده جهت ایجاد فضاهای گردشگری در کنار واحدهای تولیدی و پرورشی خود بهره‌مند شوند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس برطرف کردن معضلات صیادان گیلانی را از جمله هدف‌های پیش‌رو خود عنوان کرد و افزود:‌ تمام امید صیادان گیلانی پس از خداوند متعال به دریا دوخته شده است بنابراین برای تأمین معیشت و حفظ‌شان در برابر مخاطرات عدیده باید از آنان حمایت‌های ویژه‌ به عمل آید.

به گزارش تسنیم،‌ صید پره یا تور گستر یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در حاشیه جنوبی دریای خزر یعنی در استان‌های گیلان و مازندران است که قدمتی چند صد ساله دارد.

بر اساس بعضی از شواهد این نوع ماهیگیری از شهرستان بندر انزلی ابداع و به تدریج در دیگر مناطق حاشیه جنوبی دریای خزر رواج پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه