امام‌جمعه رشت:

ذره‌ای خیانت برخورد قاطعانه‌ای را در پی دارد/ بیش از این مردم را در فشار اقتصادی قرار ندهید

امام جمعه رشت با تأکید بر نظارت بر اعمال مسئولانی که از مسیر اصلی انقلاب عدول کرده و اقدام به خیانت می‌کنند افزود: این افراد  بعداً از برخورد ما گله‌مند نشوند چراکه هدف حل مشکلات  این مردم دردمند است لذا دستگاه‌ها بدانند که صرفاً باید برای این مردم فعالیت کنند.

ذره‌ای خیانت برخورد قاطعانه‌ای را در پی دارد/ بیش از این مردم را در فشار اقتصادی قرار ندهید

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در زمان  شاه خائن، در ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) در چهار آبان سال ۴۳، به فکر عزت امروز ایران بودند و امام خمینی (ره) فریاد مخالفت برآورد تا این قرارداد ننگین  استعماری در ایران پایدار نماند.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی تصریح کرد: اربعین حسینی نماد بسیاری از ظرفیت‌ها، جاودانگی امام حسین (ع) و نماد عزت امت اسلامی است بنابراین،  این جمعیت میلیونی استعداد بزرگی است که حکومت باید ان را قدر بداند.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از عدم تسهیلات دولتی زائران اربعین حسینی (ع)  گفت: دولت باید نهایت تسهیلات را برای این ظرفیت عظیم در نظر بگیرد چراکه دو ملت در کنار یکدیگر  قرارگرفته و جهان را متوجه این ظرفیت عظیم در همایش اربعین حسینی می‌کند.

وی با اشاره به اعتراف برخی از صاحب‌نظران آمریکا مبنی بر اینکه متحدان آن‌ها  در منطقه دیگر کارایی‌شان را ازدست‌داده‌اند افزود: دوره تسلط آمریکا و متحدانش در منطقه پایان‌یافته  و این در سایه خون شهیدان و انقلاب اسلامی به‌دست‌آمده چراکه قدرت‌های بزرگ جهانی فهمیده‌اند ملتی که خون می‌دهند پای آن ایستاده و در مقابل  قدرت‌های سلطه‌گر ایستادگی می‌کنند.

فلاحتی با بیان اینکه مجدانه  بر همه سازمان‌ها و نهادهای استان  نظارت می‌کنیم گفت: همه‌کسانی که در استان مشغول به فعالیت‌اند اگر گامی برخلاف مسیر انقلاب، ارزش‌ها، رهبری و مردم پابرهنه انقلاب  بردارند، به‌طورجدی با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی با تأکید بر نظارت بر اعمال مسئولانی که از مسیر اصلی انقلاب عدول کرده و اقدام به خیانت می‌کنند افزود: این افراد  بعداً از برخورد ما گله‌مند نشوند چراکه هدف حل مشکلات  این مردم دردمند است لذا دستگاه‌ها بدانند که صرفاً باید برای این مردم فعالیت کنند.

امام‌جمعه رشت  خطاب به مسئولانی که از مسیر درست خارج می‌شوند گفت: مسئولان توجه کرده و نپندارند  که در مدت مسئولیت  می‌توانند آزادانه  هر خیانت و جرمی که بخواهند انجام دهند لذا  ذره‌ای خیانت در مال، ثروت و نوامیس مردم برخورد قاطعانه‌ای را در پی دارد.

خطیب جمعه رشت با تقدیر از قوه قضائیه که  در روزهای اخیر امید را در دل مردم گیلان  ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: ما آگاهیم که  برخی‌ها در سایه قدرتمندان چه‌کارهایی می‌کنند، ازاین‌رو، ما قاطعیت و استقلال در دستگاه قضا را خواهانیم چراکه تنها پشتوانه قوای سه‌گانه مردم هستند  و اگر این پشتوانه را از دست بدهند  چیزی ندارند.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر شفافیت خطاب به مسئولان گفت: با این مردم روراست باشید چراکه نظاره‌گر فعالیت شما بوده و تنها پشتوانه شما نیز همین مردم هستند.

فلاحتی با اشاره به معرفی سه وزیر توسط دولت به مجلس افزود: مردم از گرانی‌ها  رنج می‌کشند چراکه در بخش خوراک و تغذیه توده مردم، شرایط به‌گونه‌ای شده  که یک مرد برای برگشت به خانه شرمنده خانواده خود بوده و با دست‌خالی به خانه بازمی‌گردد.

وی با ابراز تأسف از  حقوق بسیار پایین توده مردم که غالباً از کارگری به دست می‌آید بیان کرد: دولت‌مردان در پیشگاه مردم چه پاسخ می‌دهند؟ در شرایطی که مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه از وزیر صنعت و تعاون درخواست حل مشکلات اقتصادی مردم  به‌ویژه در بخش متوسط جامعه را داریم گفت: اگر کسی  رنج مردم در شرایط اقتصادی را قبول نداشته باشد، مثل کبک، سرش را زیر برف کرده است.

وی خطاب به مسئولین اقتصادی تصریح کرد: اگر نمی‌توانید قیمت‌ها را پایین بیاورید حداقل دیگر آن بالا نبرده و بیش از این مردم را در فشار اقتصادی قرار ندهید، بنابراین مسئولان اقتصادی باید  تلاش مضاعف کنند و کسی که به عرصه اقتصاد و صنعت و معدن پا می‌گذارد  باید به فکر پابرهنه‌ها باشد.

امام‌جمعه رشت افزود: آقایی که هزاران میلیارد خورده بعد از گذشت سال‌ها، به‌تازگی قرار است  اعدام  شود درصورتی‌که او باید سال‌ها پیش اعدام می‌شد.

فلاحتی با اشاره به اهمیت نظام خانواده در اسلام بیان کرد: آنچه درباره خانواده گفته می‌شود، در جامعه و تعاملات اجتماعی نیز مثمر ثمر است چراکه تحلیل مطالب پیرامون نظام  خانواده، نظام جامعه را نیز دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عفو و گذشت به‌عنوان یکی از پیش‌نیازهای روابط خانوادگی محسوب می‌شود تصریح کرد: لغزش و اشتباه یکی از مسائلی است که همه انسان‌ها غیر از معصومین آن را تجربه می‌کنند ازاین‌رو، زن و شوهر به دلیل زندگی در طول عمر در جوار یکدیگر، با رفتارهایی از طرف مقابل مواجه می‌شود که ممکن است غیرقابل‌تحمل باشد لذا عفو و گذشت به‌عنوان  لازمه استمرار زندگی زوج به‌شدت سفارش می‌شود.‌

امام‌جمعه رشت  دخالت گاه و بی گاه برخی  خانواده‌ها را عامل جدایی زوج دانست و افزود: شایسته است والدین مدتی بعد از ازدواج، زوج را به حال خود گذاشته و از مداخلات در زندگی آنان به‌شدت دوری کنند‌.

وی بخشش و عفو را عامل زیبایی و بقای زندگی زن و شوهر عنوان کرد و گفت: عفو و گذشت کینه‌ها را از بین برده و پایه‌های محبت و دوستی را در استمرار بنیان خانواده پایدار می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه