رئیس مجمع نمایندگان گیلان تأکید کرد:

لزوم تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان گیلان در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بر لزوم تعامل بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان استان در مجلس تأکید کرد و گفت: وجود این تعامل سبب جذب اعتبارات بیشتر برای اجرای پروژه‌ها می شود.

لزوم تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان گیلان در مجلس

به گزارش هشت دی،ولی داداشی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد برلزوم تعامل و هماهنگی بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی گیلان با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

داداشی افزود: با توجه به حضور نمایندگان گیلان درکمیسیون‌های مختلف می توان برای جذب اعتبارات بیشتر و یا حل موانع در سطح ملی اقدامات موثرتری انجام داد.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام در استان گیلان، گفت: این پروژه‌ها باید سریعتر به نتیجه رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد و در این راستا دستگاه‌ها از ظرفیت نمایندگان گیلان در مجلس استفاده کنند.

ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌ها برای احیای تالاب انزلی

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سطح استان پروژه‌ها نیمه تمام بسیاری وجود دارد، اظهارکرد: باید مسئولان استان و نمایندگان تلاش کنند تا اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها تأمین شود.

سید کاظم دلخوش به خسارت زیاد سیل دوهفته گذشته به برخی از شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: عدم ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش میزان خسارت‌ها است که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت تالاب انزلی، آن را یکی از مهم‌ترین مسائل زیست محیطی برای استان برشمرد و خواستار تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان برای احیای دوباره آن شد.

تدوین سند آمایش سرزمین گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ادامه این جلسه به استقرار اداره کل راه‌آهن در این استان اشاره و اظهارکرد: در حال حاضر و تا تعیین یک مکان مناسب این اداره کل به صورت مشترک در ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مستقر می‌شود.

کیوان محمدی به وقفه ایجاد شده در تدوین طرح آمایش سرزمین گیلان نیز اشاره کرد و افزود: بعد از این وقفه این طرح آماده به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و دستگاه‌ها نیز تا ۱۰ آبان ماه سال جاری برای اعلام نظر خود فرصت دارند.

وی گفت: موافقت‌نامه مربوط به اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز و تملک و دارای تهیه و به دستگاه ابلاغ شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان آماده دریافت نظرات و پیشنهادات دستگاه‌ها ظرف مدت یک هفته است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه