آغاز نا موفق فرنگیی کاران در بوداپست؛

عبدولی در یکقدمی فینال باخت/ حذف تلخ ۳ فرنگی کار

سعید عبدولی در دیدار نیمه‌نهایی وزن ۸۲ کیلوگرم و در حالی که ۴ بر صفر پیش بود، در نهایت ۶ بر ۴ شکست خورد.

عبدولی در یکقدمی فینال باخت/ حذف تلخ ۳ فرنگی کار

به گزارش ۸دی، در ادامه رقابت‌های روز نخست مسابقات جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۸ ، سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم با شکست ۶ بر ۴ مقابل حریفی از ترکیه، از راهیابی به دیدار پایانی رقابت‌های جهانی مجارستان بازماند.

 

 

در این کشتی پرافت‌وخیز، عبدولی ابتدا با پل زدن حریف ۴ امتیاز گرفت و تا اواسط وقت دوم هم با این ۴ امتیاز در پیش بود. نه کشتی‌گیر ترکیه‌ای فن خاصی را اجرا می کرد و نه عبدولی برای گرفتن امتیازات بیشتر تلاش می کرد.

 

 

در ادامه، داور یک اخطار به عبدولی و یک امتیاز به امره کوش داد که  حریف ترکیه‌ای، فرنگی‌کار ایرانی را از تشک کند و تاباند تا ۴ امتیاز بگیرد و در مجموع ۵ بر ۴ پیش بیفتد.

 

 

در اواخر زمان کشتی سعید عبدولی سعی می کرد که یک امتیاز عقب‌افتاده را جبران کند و داور وسط هم یک امتیاز به او و یک اخطار کم‌کاری به حریف داد؛ اما این درخواست مورد موافقت رییس تشک و قاضی قرار نگرفت. اعتراض مربیان ایران هم نه تنها فایده‌ای نداشت، بلکه یک امتیاز دیگر به حریف داد تا فرنگی‌کار ترکیه‌ای ۶ بر ۴ پیروز شود.

عبدولی برخلاف عادت همیشگی، این بار به داوران اعتراض خاصی نکرد و حالا باید برای کسب مدال برنز تلاش کند. او فردا در دیدار رده‌بندی به روی تشک خواهد رفت.

روز اول مسابقات کشتی فرنگی بدین ترتیب برای ایران، با یک کشتی‌گیر در دیدار رده بندی و ۳ فرنگی‌کار حذف‌شده به پایان رسید.

مسلم نادری خادم در وزن ۵۵ کیلوگرم، محسن حاجی‌پور در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدعلی گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم با شکست برابر حریفان خود، منتظر حضور آنها در فینال بودند که این کشتی‌گیران نیز نتوانستند به فینال برسند و در نهایت فرنگی‌کاران ایرانی از دور رقابت ها حذف شدند.

شانس داشتن یک مدال برنز از ۴ وزن نخست نتیجه خوبی برای کشتی فرنگی به حساب نمی‌آید و باید دید عملکرد شاگردان اشکانی در ۶ وزن باقی مانده چیست.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه