نتانیاهو: حماس ۶۵هزار نیروی مسلح دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی عقب‌نشینی نظامی از غزه را اشتباه توصیف کرد که وزیر خارجه پیشین او معتقد است آخرین چیزی که اسرائیل به آن نیاز دارد تصرف مجدد این منطقه است.

نتانیاهو: حماس ۶۵هزار نیروی مسلح دارد

به گزارش ۸دی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ۶۵ هزار عنصر مسلح در نوار غزه در اختیار دارد.

نتانیاهو طی اظهاراتی با ادعای وجود نیروی چند ده هزار نفری حماس در غزه، گفت که از زمان عقب‌نشینی اسرائیل از این منطقه در سال ۲۰۰۵، حماس آموزش نظامی خود را فزایش داده و توانسته از ۳ هزار نفر به ۶۵ هزار نفر گسترش پیدا کند.

به نوشته وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، وی با تشبیه دولت حماس در غزه به یک «حکومت نظامی دینی» توضیح داد که آنها مصمم هستند رژیم اسرائیل را نابود کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکذیب هرگونه مذاکرات مستقیم با حماس، گفت که فقط از طریق یک طرف سوم در حال مذاکره با فلسطینی‌ها جهت برقراری آتش‌بس در مناطق مرزی نوار غزه هستند.

نتانیاهو با بیان اینکه عقب‌نشینی نظامی از نوار غزه «اشتباه» بود، افزود: «ما (اکنون) برای هر سناریویی آماده هستیم… آنها به نابودی ما متعهد هستند پس نمی‌توانند شریک خوبی در مذاکرات دیپلماتیک باشند، ولی آنها پیام ما را به خوبی می‌فهمند».

در همین حال «زیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین کابینه نتانیاهو، درباره احتمال اجرای عملیات نظامی بزرگ علیه نوار غزه به او هشدار داده و گفت که آخرین چیزی که اسرائیل اکنون نیاز دارد، تصرف مجدد نوار غزه است.

لیونی امروز پنجشنبه در صفحه توییتر خود، با رد ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اشتباه بودن عقب‌نشینی از غزه، گفت حتی خود نتانیاهو هم به عقب‌نشینی رای مثبت داد: «او کسی است که قول داد حماس را سرکوب کند و ممنوعیت آزادی گروگان‌های (فلسطینی) را ابلاغ کرد اما بعدا هزار نفر (از آنها) را آزار کرد».

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه