نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

امروز بیش از هر زمان دیگری به اعتماد میان مردم و مسئولین نیاز داریم

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به اعتماد میان مردم و مسئولین نیاز داریم و ناگزیراز شفافیت در عملکرد خود هستیم .

امروز بیش از هر زمان دیگری به اعتماد میان مردم و مسئولین نیاز داریم

به گزارش ۸دی، سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان و عضو فراکسیون اصولگرایان شالوده نظام جمهوری اسلامی ایران را بر پایه اتکا به مردم دانست و افزود:طبق اعتقاد دیرینه رهبری نظام ،باید مردم را محرم دانست و در مقابل آنان شفاف عمل کرد.

وی در خصوص اینکه آیا شفافیت در عملکرد مسئولین وجود دارد گفت: به عنوان یک خدمتگذار در مجلس شورای اسلامی تاکید دارم مردم شفافیتی درعرصه مدیریتی نمی بینند و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری بر این مساله مهم تأکید فرمودند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایه های پنهانی و راز آلود در سیستم مدیریتی مسئولین دیده می شود افزود:معتقدم باید در تمام زمینه ها با مردم رو راست باشیم چون عدم شفافیت ، خسرانهای بسیاری برای جامعه به همراه دارد.

وی تاکید کرد: انتظار است جزئیات آنچه در صحنه داخلی و بین‌المللی می گذرد با مردم در میان گذاشته شود تا نخبگان و جامعه از فواید این شفاف‌سازی بهره مند شوند در غیر اینصورت رابطه بین مردم و مسئولین تضعیف خواهد شد و خسارت ناشی از این غفلت قابل جبران نخواهد بود.

خاتمی در خصوص اینکه اگر رابطه مردم و مسئولین صدمه بخورد چه آسیبی به همراه خواهد داشت گفت: این هم یکی از آفات عملکرد غیر شفاف مسئولین است اگر فرضا مساله مهمی بدون روشن سازی ابعاد موضوع بیان شود آنوقت شاهد بیان مساله از زبان کسانی خواهیم بود که به غلط مبحث را بصورت تفسیری بیان می کنند و مردم را به سمت اطلاعات نادرست سوق می دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود:یکی از خسارات عدم شفافیت این است که مخاطبان ما به عنوان متولیان امور جامعه کم می‌شود و مردم به راحتی به حرف مسئولین اعتماد نمی کنند، اگر ما در بزنگاه‌های مهم کشور به خصوص تغییرات ارزی ومشکلات اقتصادی شفاف صحبت کنیم قطعا این اعتماد چند صد برابر می شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم صداقت مسئولین با مردم منجر به این شده که اعتماد مردمی از بین برود گفت: وقتی مسئولین به گفتار خود عمل نماید مردم به آنها اطمینان می کنند اما در حال حاضرما حرف هایی زده ایم که خلاف آن ثابت شده و همین امر منجر شده که در بزنگاه ها همکاری مردم با مسئولین کمرنگ شود.

نماینده ماهنشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث شفاف سازی مسئولین افزود:ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اعتماد مردم و مسئولین نیاز داریم تا بتوانیم از دام هایی که در این زمینه طراحی شده عبور کنیم .

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه