مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

۵۰۰۰ دانش‌آموز گیلانی آموزش‌های ترافیکی را فرا می‌گیرند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ ۵ هزار دانش‌آموز گیلانی امسال تحت پوشش آموزش‌های ترافیکی و ایمنی جاده‌ها قرار می‌گیرند.

۵۰۰۰ دانش‌آموز گیلانی آموزش‌های ترافیکی را فرا می‌گیرند

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت: امسال بیش از ۵ هزار دانش‌آموز گیلانی زیر پوشش دوره‌های آموزش ترافیکی و ایمنی جاده‌ها قرار گرفته‌اند و در خلال این طرح آموزش‌های لازم و مرتبط در حوزه‌های مختلف را از کارشناسان مربوطه فرا می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد:‌ آموزش‌های ترافیکی در زمینه‌هایی نظیر نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی،‌ شیوه صحیح پیاده و سوار شدن از سرویس مدارس،‌ نحوه صحیح استفاده از دوچرخه،‌ تشخیص علائم و نظایر این به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

نازک‌کار ارائه آموزش‌های پایه به کودکان را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ نهادینه کردن موضوعاتی نظیر مسائل ترافیکی در بین افراد و توجه به آموزش‌های مدون از سنین پایه از موضوعاتی است که در بسیاری از جوامع مورد توجه قرار می‌گیرد و برای آن نیز برنامه‌ریزی‌های مشخصی دارند.

وی در تشریح اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس واقع در حاشیه راه‌های استان گیلان نیز ابراز داشت: اجرای این طرح در سال ۷۸ برای نخستین بار به صورت پایلوت در گیلان آغاز شد که در فاز اولیه آن تعداد ۵ مدرسه در مقاطع تحصیلی ابتدایی‌ و راهنمایی استان تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر گسترده‌تر شدن دامنه اجرای این طرح در استان افزود:‌ در حال حاضر طرح ایمن‌سازی این‌گونه از مدارس با ابعاد بسیار وسیع‌تری در سطح ۸۳ مدرسه واقع در حاشیه جاده‌های استان گیلان در حال اجرایی شدن است.

نازک‌کار به اعتبار ‌لازم جهت اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است و هدف آن نیز ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان این مدارس برای جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی است.

وی با بیان اینکه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو بخش فیزیکی و آموزشی اجرایی می‌شود تصریح کرد:‌ در بخش آموزشی ۵۵ باب مدرسه با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیون ریال و در بخش فیزیکی نیز ۲۸ مدرسه با اعتبار ۷ هزار میلیون ریال تحت پوشش اجرای این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نتایج اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها را برشمرد و ابراز داشت:‌ از سال ۷۸ تاکنون تعداد هزار و ۲۲۳ مدرسه با ارائه انواع آموزش‌های مرتبط و ۲۲۹ مدرسه در استان نیز به صورت فیزیکی ایمن‌سازی شده‌اند.

نازک‌کار با اشاره به نحوه ایمن‌سازی فیزیکی مدارس واقع در ‌حاشیه راه‌های استان گیلان عنوان کرد: در این حوزه به نصب تابلوها و کف نوشته،‌ آشکارسازی محدوده مدارس و نقاشی دیوار محوطه مدارس با استفاده از طرح‌هایی دارای مفاهیم آموزشی و ترافیکی اقدام شده است.

وی سایر اقدامات انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان را متذکر شد و گفت:‌ توزیع اقلام مختلف کمک آموزشی نظیر دفتر،‌ لباس و کیف مدرسه دارای نوار شبرنگ،‌ لوازم‌التحریر مزین به شعارهای ترافیکی از دیگر اقدامات انجام شده در مدارس حاشیه جاده‌های استان گیلان است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه