یک نماینده مجلس:

وضعیت صندوق های بازنشستگی نگران کننده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از ده‌ها میلیون بیمه شده تامین اجتماعی بالای ۹۰درصد کارگرها، رانندگان، اقشار آسیب‌پذیر و … هستند.

وضعیت صندوق های بازنشستگی نگران کننده است

به گزارش هشت دی محمدجواد جمالی نوبندگانی، بااشاره به اعلام تامین اجتماعی مبنی بر کمک هزینه ازدواج که یکی از تعهدات این سازمان است گفت: یکی از سازمان‌هایی که بیشترین ارتباط با اقشار مردم را دارد، سازمان تامین اجتماعی است؛ چراکه از جمعیت ۸۰ میلیونی، بالاتر از ۵۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی داریم و نوعا با اقشار آسیب‌پذیر هم ارتباط دارند و شاید بتوان گفت از این ده‌ها میلیون نفر بالای ۹۰ درصد از آنها کارگرها، رانندگان، کارگران ساختمانی و … هستند.

 بیشتر شدن خروجی صندوق بازنشستگی نگران کننده است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه تامین اجتماعی با این اقشار سر و کار دارند و از جهتی تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سیستم‌های اقتصادی مثل شستا را مدیریت می‌کند و متاسفانه دولت‌ها خیلی برداشت‌ها از آن داشتند و کمک موثری نیز نکردند، از این جهت اهمیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به بحث صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی تصریح کرد: با قوانینی که در سال‌های گذشته تدوین شده و سن بازنشستگی را پایین آوردند، واریزی به صندوق را کم کردند و خروجی صندوق بیشتر می‌شود که این موضوع نگران کننده است.

کمک هزینه ازدواج برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در شرایط اقتصادی کنونی اقدام خوبی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی ویژه مملکت، تورم و … مسائلی از قبیل کمک هزینه ازدواج می‌تواند اقدام خوبی باشد و ان شاءالله کمکی به اقشار کم درآمد می‌شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه