مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان:

کیفیت آب شرب روستاهای گیلان استاندارد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: کیفیت آب شرب روستاییان گیلانی مطلوب و برابر با استانداردهای ملی و بین المللی است.

کیفیت آب شرب روستاهای گیلان استاندارد است

به گزارش ۸دی، محبعلی رنج‌ور گفت: آب آشامیدنی خانوارهای روستایی این استان بهداشتی و از استانداردهای تعریف شده ملی و بین المللی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ واحد آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان جهت سنجش سلامت آب شرب روستاهای استان، افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۱۵ هزار مورد آزمایش فیزیک و شیمیایی، میکروبی، HPC ، کدورت و کلرسنجی آب در روستاهای تحت پوشش انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با تاکید بر اینکه بر اساس آزمایشات صورت گرفته، آب آشامیدنی روستاهای استان از کیفیت مناسب برخوردار است، تصریح کرد: آب شرب روستاییان گیلان از نظر پارامترهای فیزیک وشیمیایی در حد مطلوب استاندارد ملی ایران  است.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی، دارای گواهینامه ISO/IEC 17025 از مرکز تایید صلاحیت ایران است و بر عملکرد سایر آزمایشگاه های این شرکت نظارت مستقیم و مستمر دارد.

رنج ور، از خرید دستگاه های ICP و IC به منظور اندازه گیری فلزات سنگین، آنیون ها، کاتیون ها، کلرات و برومات خبر داد و گفت: این ۲ دستگاه تا یکماه آینده در آزمایشگاه مرکزی این شرکت راه اندازی می شوند .

وی، اعتبار هزینه شده برای خرید این دستگاه ها را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار بین شرکت های آب و فاضلاب روستایی کشور، دستگاه های ICP و IC در آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: با راه اندازی این دستگاه‌ها، تمامی آزمایشات سنجش سلامت آب شرب روستاهای گیلان در همین استان انجام می‌شود.

رنج‌ور تصریح‌کرد: قبلاً این آزمایشات در آزمایشگاه های تهران و البرز انجام می شد.

وی افزود: با تجهیز آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به این دستگاه ها، ظرفیت خوبی برای استان های همجوار نیز ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در زمان حاضر ۱۷۸۹ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه