مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان:

۵۲ درصد از گیلانی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به اینکه یک‌میلیون ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: ۵۲ درصد از مردم استان در قالب صندوق کارکنان دولت، روستائیان، بیمه سلامت همگانی، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان گیلان هستند.

۵۲ درصد از گیلانی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند
به گزارش ۸دی، علی اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی نماد چتر حفاظت از مردم در برابر هزینه‌ها است اظهار کرد: با تصویب قانون بیمه همگانی در سوم آبان ماه سال ۱۳۷۳ یکی از بزرگ‌ترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده سازمان بیمه سلامت ایران قرار داده شد و از سال ۱۳۷۴ شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اهداف سازمان بیمه سلامت افزود: عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب مردم، گسترش برنامه‌های پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور ازجمله اهداف سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به آغاز تحولات اساسی در حوزه سلامت از بهار سال ۱۳۹۳ تصریح کرد: در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و به دنبال آن در اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ طرح بیمه سلامت همگانی اجرایی شد و در ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ طرح تحول نظام سلامت شکل گرفت که با مجموعه این اقدامات در ۳ خردادماه ۱۳۹۳ صدور دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی آغاز شد.

اکبری با اشاره به تحت پوشش یک‌میلیون ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان در بیمه سلامت بیان کرد: ۵۲ درصد از مردم استان در قالب صندوق کارکنان دولت، روستائیان، بیمه سلامت همگانی، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان گیلان هستند.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت جزو اولویت‌های دوم و سوم دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: در استان گیلان در سال گذشته نزدیک به ۴۸۶ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: با شروع طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۶۵۰ هزار بیمه‌شده روستایی و ۲۰۰ هزار بیمه‌شده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر گیلان تحت پوشش بیمه سلامت و نظام ارجاع خدمات قرار دارند.

اکبری با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۴۲۷ بیمار خاص در سطح استان گیلان تحت پوشش‌های بیمه‌ سلامت قرار دارند تصریح کرد: با توجه به این طرح علاوه بر تسهیل در امور مربوط به درمان خود هزینه‌ای را بابت بستری و دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی نمی‌پردازند و هر ماهه برای هرکدام از این بیماران خاص در گروه‌های مختلف مبلغی در حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه درمان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود که کل این پرداختی‌ها در طول یک سال حدود ۳۶ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقلام دارویی و خدمات بستری و درمان بیماران‌ پیوند کلیه، دیالیزی،‌ ام‌ اس،‌ تالاسمی و هموفیلی پوشش داده می‌شود افزود: به‌هیچ‌وجه بابت این‌گونه اقدامات، هزینه‌ای به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نمی‌پردازند و در استان گیلان دو هزار ۴۲۷ نفر از بیماران خاص شامل ۱۵۴ نفر هموفیلی، ۶۶۵ نفر تالاسمی، ۸۳۵ نفر دیالیز و پیوند کلیه و ۷۷۳ نفر ام اس تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه از تفاوت‌های بیمه‌های تأمین اجتماعی با بیمه سلامت نوع و میزان هزینه‌های پرداختی توسط بیماران است گفت: میزان پرداختی‌ها در بیمه‌های تأمین اجتماعی به علت دارا بودن بیمارستان‌های ملکی نسبت به بیمه سلامت کمی پایین‌تر است.

اکبری با اشاره به اینکه بیمه سلامت به دولت وابسته است افزود:‌ بیماری که تحت پوشش خدمات بیمه‌ سلامت قرار دارد در صورت مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی ۱۰ درصد کل هزینه‌ها و در بخش خدمات سرپایی نیز ۳۰ درصد هزینه درمان را به‌صورت شخصی می‌پردازد و‌ با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام توجه به‌نظام سلامت و ارتقاء پوشش بیمه همگانی در دستور کار مسئولان قرارگرفته و طرح بیمه سلامت در تمام نقاط کشور به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره اینکه‌ کمبود بودجه از مشکلات اجرای طرح تحول سلامت است بیان کرد: از آغاز شروع طرح همگانی بیمه سلامت در سطح کشور از سال ۹۳ تاکنون بیش از هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان و بستری بیمه‌شدگان در مناطق شهری و روستایی پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: مسئولان برای حل کمبود بودجه علاوه بر تزریق منابع کافی طرح صرفه‌جویی و متعادل‌سازی در میزان مصارف و هزینه‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند زیرا در راستای اجرای طرح‌های مذکور اقشار حاشیه‌نشین شهرها که بیمه نداشته‌اند توسط اداره کل بیمه سلامت استان به‌صورت رایگان تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

اکبری با بیان اینکه یکی از دستاوردهای خوب و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های بیماران خاص است تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص در استان گیلان هزینه می‌شود که به ازای هر بیمار ماهیانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه درمان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان شش میلیون و ۵۰۰ هزار بار به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کردند گفت: یک هزار و ۸۷۱ موسسه، اشخاص حقیقی و حقوقی شامل ۴۰۹ پزشک متخصص، ۱۶ پزشک فوق تخصص، ۳۰ روان‌پزشک، ۱۲۱ دندان‌پزشک، ۲۲۶ داروخانه، ۸۹ آزمایشگاه، ۵۵ توان‌بخشی، ۴۵ درمانگاه، ۴ مرکز جراحی محدود، ۴۵ بیمارستان و ۱۶ مرکز بهداشت شهرستان‌ها قرارداد همکاری منعقدشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به پل ارتباطی مردم برای رفع مشکلات بیمه‌ای افزود:‌ سامانه ۱۶۶۶ اداره کل بیمه سلامت گیلان و مراکز پاسخگویی در دانشگاه علوم پزشکی استان آماده دریافت نقطه نظرات و انتقادات مردم هستند تا مشکلات بیان‌شده توسط کارشناسان در اسرع وقت رفع شود.

به گزارش فارس، با تصویب قانون بیمه همگانی از تاریخ ۲۷ مهر تا سوم آبان ماه هرسال هفته بزرگداشت بیمه سلامت نام‌گذاری شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه