درآیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح شد:

واکنش استاندار گیلان به وضعیت ساختمان میراث فرهنگی استان/ گردشگری زمینه ساز رونق اقتصادی است

استاندار گیلان، گفت: گردشگری به عنوان بزرگترین زمینه و استعداد برای رونق اقتصادی و اشتغال است.

واکنش استاندار گیلان به وضعیت ساختمان میراث فرهنگی استان/ گردشگری زمینه ساز رونق اقتصادی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه اداره سازمان میراث فرهنگی می تواند محور توسعه باشد اظهار کرد: گردشگری در بخش عمده ای از توسعه، متکی به میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

وی محور اصلی در میراث فرهنگی را استفاده از دستگاه های تخصصی دانست و گفت: گردشگری به عنوان بزرگترین زمینه و استعداد برای رونق اقتصادی و اشتغال است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه گردشگری کارهای انجام نشده بسیار فراوان است، اذعان کرد: باید مطالبه‌گر باشید تا ما حمایت کنیم.

واکنش استاندار گیلان به ساختمان میراث فرهنگی

** اعتقادی به ساختمان مدرن ندارم/ یکی از ساختمان های تاریخی را انتخاب و مرمت کنید

سالاری در رابطه با مسئله ساختمان میراث فرهنگی بیان کرد: اعتقادی به ساخت ساختمان با نمای مدرن ندارم، یکی از ساختمان های تاریخی را انتخاب کنید و آن را مرمت سازی کنید.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن تقدیر از علیزاده مدیر کل سابق میراث فرهنگی بیان کرد: در این‌حوزه کار گسترده، فرابخشی و سخت است، باید اولویت هارا مشخص کنیم.

وی در رابطه با مسایل رفاهی کارکنان نیز تصریح کرد: تا هرجا امکان پذیر باشد از میراث فرهنگی و کارکنانش حمایت می کنیم.

** تهیه اطلس باستان شناسی گیلان یکی از فاخر ترین کارها در حوزه باستان شناسی است

همچنین رضا علیزاده مدیرکل سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم ضمن تشکر از همه کسانی که در این دوره کاری به وی کمک کردند، اظهار کرد: دستگاه های نظارتی با نگاه تیزبینانه خود به ما کمک کردند تا با کمترین ضریب خطا و بیشترین بازدهی بتوانیم اداره کل را مدیریت کنیم.

 

وی  از تبدیل ۴۰ نیروی کار قرارداد معین به قرارداد پیمانی و استخدام پیمانی به استخدام رسمی خبر داد و گفت: تجهیز ناوگان های خودرویی و تامین منابع اعتباری و رفاهی پرسنل بهترین آرمش را در حوزه نیروی انسانی برای ما به ارمغام آورد.

 

مدیر کل سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تبدیل ۱۱۴۵ واحد گردشگری به ۲۰۳۰ واحد و ایجاد ۵۰۰ واحد بوم گردی طرح شده در حوزه گردشگری بیان کرد: این آمار به ما نشان می دهد که همت ما بر شتاب هرچه بیشتر چرخه سرمایه گذاری و فرایند توسعه در استان بوده است.

 

وی با بیان اینکه از تعداد ۱۲هزار هنرمند صنایع دستی به حدود ۲۰هزار هنرمند رسیده ایم، افزود: در حوزه کارگاه های صنایع دستی ۴۶کارگاه فعال داشتیم که با نگاه فعالیت های صنایع دستی کارگاه محور و تجمعی به ۱۳۵ واحد رسید و ۲۶۰ فروشگاه در استان فعال بود که به ۴۵۰ فروشگاه رسید.

علیزاده ۱۰۶۶  اثر فرهنگی ثبتی را نشانگر تلاش های بسیار سازمان دانست و بیان کرد: تهیه اطلس باستان شناسی گیلان یکی از فاخر ترین کارها در حوزه باستان شناسی بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه