مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:

ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گیلان و شهرک تاریخی ماسوله در جذب گردشگران خارجی اهمیت دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گیلان و شهرک تاریخی ماسوله افزود: با حل این مسائل حضور گردشگران خارجی میسرتر می شود.

ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گیلان و شهرک تاریخی ماسوله در جذب گردشگران خارجی اهمیت دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، شهرود امیرانتخابی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه خود به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سالن بانک ملی گلسار رشت با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی قادر به انجام همه امورات نیست، اظهار کرد: خدا را شاکریم که استاندار گیلان در این رابطه تاکید به خصوص دارد.

وی با اشاره به طرح جایگزین اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفتی، گفت: امیدوارم این طرح که در سطح ملی نوشته شده در گیلان به خوبی اجرا شود.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری در سال های قبل پیشرفت بسیاری کرد، گفت: پیشرفت زیرساخت ها اگر چه لازم است ولی کافی نیست.

امیرانتخابی با اشاره به اجرای طرح خود در قالب طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اذعان کرد: اگر بر روی چند نوع خاص از گردشگری سیاست گذاری کنیم می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی گیلان را در جذب گردشگران داخلی موفق دانست و گفت: به دلیل ارزآوری و سرمایه باید به طرف جذب گردشگر خارجی حرکت کنیم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در رابطه با میراث فرهنگی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گیلان و شهرک تاریخی ماسوله افزود: با حل این مسائل حضور گردشگران خارجی میسرتر می شود.

وی در مبحث گردشگری بر اقتصادی کردن و تجاری سازی تاکید کرد و گفت: در مبحث صنایع دستی نیز نیازمند تدبیری هستیم تا مانع ورود صنایع دستی چینی به کشور شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه