معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور:

بهره برداری از ۱۲۰طرح سرمایه گذاری در گیلان/ با افزایش مهاجرت با تهدیداتی چون تغییر کاربری زمین در استان مواجه هستیم

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به مشکلات و تهدیدات محیط زیست توسط گردشگران، گفت: در ارتباط با مهاجرت از سایر استان ها و مراکز کشور به گیلان ما با تهدیداتی چون تغییر کاربری مواجه هستیم.

بهره برداری از ۱۲۰طرح سرمایه گذاری در گیلان/ با افزایش مهاجرت با تهدیداتی چون تغییر کاربری زمین در استان مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار هشت دی محمد خیاطیان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سالن بانک ملی گلسار رشت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی از ثبت راهپیمایی اربعین در سازمان میراث فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: این کار سهم کوچکی در منزلت ارزش و ایثار این حرکت عظیم است.

 

وی با بیان اینکه دریای خزر یکی از موهبت های خداوند در گیلان جهت ایجاد فرصت گردشگری در این منطقه است، گفت: جنگل های هیرکانی با قدمت ۷هزار ساله نیز پایگاه بسیار ارزشمندی برای پژوهش و تحقیقات است.

 

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور تنوع غذایی گیلان را یکی از ظرفیت های بی نظیر استان دانست و گفت: امیدوارم این مسئله در سازمان یونسکو به ثبت جهانی برسد.

 

خیاطیان، صنایع دستی را گره گشای مشکلات اقتصادی خواند و افزود: همه این موهبت ها بخش کوچکی از ظرفیت های استان گیلان است.

 

وی در رابطه با موضوع بوم گردی با بیان اینکه در دوره مدیریت قبلی رشد قابل توجهی داشته است، اذعان کرد: این ظرفیت ها از منظر سازمان میراث فرهنگی ظرفیت خوبی است که می تواند در اختیار کشور قرار بگیرد.

 

** گیلان با تهدیداتی چون تغییر کاربری زمین مواجه است

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به مشکلات و تهدیدات محیط زیست توسط گردشگران، بیان کرد: در ارتباط با مهاجرت از سایر استان ها و مراکز کشور به گیلان ما با تهدیداتی چون تغییر کاربری مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به موضوع دفع زباله در استان اذعان کرد: علی رغم تمام زحمات این تهدید وجود دارد و باید بتوانیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

 

خیاطیان با بیان اینکه هیچ ارگانی بدون برنامه ریزی یه اهداف خود نمی رسد، افزود: ما متولیان سازمان میراث فرهنگی در برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های گردشگری نیازمند برنامه هستیم.

 

** بهره برداری از ۱۲۰ طرح سرمایه گذاری در گیلان

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه گردشگری در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی باید دیده شود، گفت: باید با وضع قوانین خاص در گردشگری رونق ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بهره برداری ۱۲۰طرح سرمایه گذاری در گیلان، گفت: سازمان به تنهایی نمی تواند فعالیتی در حوزه گردشگری انجام دهد.

 

** حوزه تبلیغات در معرفی مکان های گردشگری ناکارآمد عمل می کند

خیاطیان با بیان اینکه حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی ما ناکارآمد عمل می کند بیان کرد: باید در رابطه با معرفی مکان های گردشگری به هم کمک کنیم.

 

** حقوق کارکنان میراث فرهنگی کم است که امیدوارم با استفاده از ظرفیت درون استانی حل شود

 

وی با اشاره به مشکلات ساختمانی سازمان میراث فرهنگی خطاب به استاندار گیلان بیان کرد: حقوق کارکنان میراث فرهنگی به شدت کم است و امیدوارم که با ظرفیت های درون استانی مشکلات حل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه