بیشتر عزل و نصب ها ی گیلان به نفع هیچکس نیست

تامینی گفت:یک چیزی را که ما در این نظام دچار مشکلاتش شدیم ، یا همه را سیاه سیاه می بینیم یا همه را سفید سفید ، این اشتباه است .

بیشتر عزل و نصب ها ی گیلان به نفع هیچکس نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از احرار گیل، حسن تامینی نماینده رشت در مجلس گفت: یک چیزی را که ما در این نظام دچار مشکلاتش شدیم ، یا همه را سیاه سیاه می بینیم یا همه را سفید سفید ، این اشتباه است .

سایت ها واقعا دارند خوب کار می کنند

در گذشته سایت ها خیلی کم رنگ تر بودند درحالی که الان قابل تقدیر است . سایت های ما پر رنگ تر شدند

سایت ها واقعا دارند خوب کار می کنند ما هم نشست هایی را ترتیب دادیم تا از نقطه نظرات این عزیزان استفاده بکنیم ، بتوانیم جمیع این بحث ها را به یک جمعبندی برسونیم

خیلی سخت است مدیریت سیستم هایی که مثل شما ها مدیریت مستقل  دارند .سایت های مستقل باید حمایت بشود .زمانی که رئیس مجمع شدم خیلی اصرار کردم گفتم که اینها را ما سری به سری دعوت بکنیم بنشینیم واقعا مشکلاتشان چیست؟ حالا در حوزه اختیارات خود ما که بیشتر بر می گردد به بالا و تهران و اینها ببینیم که چه کمک هایی می توانیم بکنیم در اصل بتوانیم در خدمت این عزیزان باشیم

چالش هایی که برخی سایت ها ی منتسب دارند

گاها چالش هایی را هم داریم که یک سایت منتسب به این باشد یا یک سایت منتسب به آن باشد باید سایت های مستقلی  مثل شما بیشتر بتوانند مورد حمایت قرار بگیرند چون من اعتقادم بر این است .

بیشترین آسیبی رو که ما در گیلان دیدیم ، داریم می بینیم ، انشاالله در آینده نبینیم همین نوع نگاه است یعنی الان چرا شما با فلانی صحبت کردید ؟ پس با من نیستید ، با من هستید با فلانی هستید و آی بزنیم و بگیریم و اختلافاتی که متاسفانه تماما به ضرر گیلان و گیلانی شد .

فرصت اختلاف نداریم

 من حتی زمان آقای قهرمانی نامه ای نوشته بودم که ما فرصت اختلاف نداریم . گفته بودم که لحظه لحظه باید استفاده بکنیم اگر وقتمان را به اختلاف بخواهیم بگذرانیم همه آسیب می بینیم که چه بسا دیدند قبلی ها ، درست است که یک مقطعی اگر پیروز هم شدند ولی آسیبش به خودش برگشته ، به استان برگشته ، به گیلانی برگشته و اینها .

 ما توی تهران هم همین کار را داریم انجام می دهیم یک مبحثی را شروع کردیم در قالب توسعه گیلان ،نشست های خیلی خوبی هم گذاشتیم یک نشستی هم که بعد از عید گذاشتیم تحت عنوان عیدانه که آقای استاندار هم آمد و صحبت کرد تاکید ما همان بود که ما بتوانیم یک جایگاهی بگیریم ، یک پایگاهی بگیریم و در قالب توسعه گیلان . بحث کنگره میرزا کوچک را  هم دوستان مطرح کردند که حالا مصوب هم شده و قرار شد که انشاالله کار بکنیم .

 من نظرم این است که ما می توانیم خیلی از شما ها کمک بگیریم یعنی شما هایی که افکار بلندی دارید و به دور از همه داستانهای کوچک سیاسی ، خطی ، جناحی ، می خواهید قدمهایی بگذارید در «سه راستایی » (دفاع از انقلاب، ولایت و شهدا) که اعلام کردید .من نظرم این است که هر سه تا هم نیاز به این دارد که بزرگوارانی مثل شما کار بکنند در بحث انقلاب ، ولایت و شهدا ،که البته این سه، زیبنده ی شما (سایت احرارگیل) هم هست که فرمودید از هدفهای شماست.

هجمه هایی که به انقلاب واردمی شود

 شما انقلاب را نگاه بکنید خب واقعا یک انقلابی شکل گرفته و رهبریتش کی بوده ، چه بوده ؟چه می خواسته بعد از آن شهدایی که در راه انقلاب داده شده  دشمن چه هجمه هایی وارد می کند یعنی انقلاب و اسلام را باهم حمله می کنند و بعد هم می گویند که این انقلاب همان انقلاب طالبانی است که آدم می کشد .

 پس بنابراین هیچ انقلابی نباید مثل این رخ بدهد یا در بحث ولایت شما واقعا نگاه بکنید می بنید هیچ رهبری در دنیا شاید مثل رهبر انقلاب ما هیچوقت توی نظام ما نبوده است همیشه مردم ما به روحانیت علاقمند بودند به روحانیت «سید »بیشتر علاقمند بودند .

شهدا رو هم که شما واقعا نگاه بکنید برادر کوچک من بسیجی بوده سوم راهنمایی دیپلمش را گرفت همان موقع بهترین فوتبالیست  بود داوطلبانه رفته نه اجباری بوده نه اینکه کسی چیزی بهش بگوید رفته ؛ ولی شما جنگ جهانی اول و دوم را نگاه بکنید سری به سری عکس های مردگانشان را آنهایی که در جنگ کشته شدند می آورند و در میدان های بزرگ می زنند.

 اینجا اگر هم یک همچین کاری انجام شده باشد« اعتقادی »بود . من در نشستی که در آلمان داشتم آنجا شدید ترین هجمه ها را سعی می کردند به شهدا وارد کنند .

  به هر حال کاری که شما می کنید ، هدفی که  در «سایت احرارگیل» تعیین کرده اید « دفاع از انقلاب ،ولایت و شهدا » برای من قابل تقدیر است به هر حال ماکه افتخار مصاحبت با شما را نداشتیم من واقعا راضی و شاکر خداوند برای این  نشست هستم و اصلا هم اهل چابلوسی و تملق و … نیستم چون دیگر از ما گذشته که بخواهیم رشوه کلامی به هم قرض بدهیم .

 باید از وجود همه نیرو ها استفاده بکنیم

آنهایی که می توانند قدم های بیشتری برای همین ۳ مقوله خصوصا هم بعنوان گیلان ، برای گیلان هم این را داشته باشند ، چون گیلان ما واقعا مظلومه، یعنی شرایطی که می شد اجرا بشود ولی متاسفانه در اثر یکسری فعل و انفعالات نشد ، من همان سال اولی که نماینده شده بودم یک پیشنهادی دادم گفتم خیلی از وقت های ما را مسائلی می گیرد که خود ماهم نا خواسته داخلش می رویم

گروهی بعنوان «مجمع تشخیص مصلحت استان گیلان» تشکیل بشود

 یعنی شما چه بخواهی چه نخواهی مثلا آقای نجفی می شود استاندار ، من تامینی میشوم رئیس مجمع ، بعد می گوید چون اون آنطور شده پس فلانی هم نقش داشته و حتما فلانی هم فلان نوع خط و نگاه را دارد دنبال می کند ، که اینها را ما باید با یک جامعیتی مثلا گروهی که بتوانند ، حالا نمیگوییم مجمع تشخیص مصلحت یک چیزی مثل مجمع تشخیص مصلحت استان گیلان تشکیل بشود ، تما م این بحث هایی که پیش می آید آنجا بگویند که ما تشخیص دادیم که اینطور باشد ، مثلاً این گروه تشخیص می تواند دو نماینده از مجمع نمایندگان ، یک نماینده بعنوان نماینده ولی فقیه استان ، یک نماینده برای خود استانداری ، یک نماینده از حوزه قضایی ، یک نماینده مثلا از حوزه سپاه و بسیج و نیروی انتظامی یا مثلا  بشکل اینچنینی که بتواند این حاشیه هایی را که برای استان فراهم می شود کم بکنند.

 من اصلا قصد ورود و صحبت نداشتم فقط بابی که شما باز کردید ، نوع نگاهی که شما دارید من مجبور شدم که وارد بشوم و از شما بعنوان یک برادر کوچک می خواهم این نوع نگاه را تقویت بکنید یعنی شما هرجا ورود می کنید می خواهید یک کاری انجام بدهید متاسفانه به یک بن بستی می خورید بن بستش نوع نگاه کوچک است نوع نگاه بزرگی نیست که آقا من نباید این را قاطی این جریان بکنم اگر بحث استان گیلان است .

ما گفتیم یک نشستی آقا با اصحاب رسانه بگذارید و حرفها را بشنویم؛ آخرین روزهای مسئولیت مجمع نمایندگان ما بود همه خبرگزاری ها همه خبرنگار ها ، سایتها و … بیایند وما نمایندگان را دعوت بکنیم (حالا چرا از سوی نمایندگان آن استقبال شایسته نشد جای انتقاد دارد) ولی از ناحیه خود بچه ها هم یک تشکیلاتی چیزی که تعریف بشود برای یکبار هم که شده این مشکل را زیر بنایی حل بکنیم نداشتیم که پیگیری می کنیم این اتفاق بیفتد.

خبرنگار را مجبورش می کنند که توباید تعامل کنی!

 با خبرنگار صحبت می کنیم مشکل دارد ، سایت اگر وابسته باشد فرد وابسته به یک جناح عذر می خواهم که این جمله را می گویم تو سر خودش بزند ، گرفتار بشود و آخرش هم خبرنگار را مجبورش می کنند ببخشید که اینطور صراحتا می گویم ، تو باید بروی با فلان سازمان ، فلان فرد و … که دستش می رسد یجوری تعامل بکنی که ما بتوانیم خودمان را اداره بکنیم ، اصلا این غلط است .

یعنی اگر ما می خواهیم واقعا استقلال داشته باشیم باید حتما یک فکر درست و حسابی بشود برای اینکار ، آنهایی که نوع نگاه اینچنینی دارند سیستمی تعریف شود که خود بخود حمایت شود ، نه اینکه آنهایی که آنطور وابسته اند بخواهند رو پا باشند و اینهایی (سایت ها) که واقعا می خواهند استقلال رای داشته باشند نتوانند ، این هیچوقت در استان گیلان تعریف نشده است

در زمینه نیروی انسانی گیلانیانی که می توانند واقعا در حوزه های مختلف فعالیت بکنند شرایطی را داریم ایجاد می کنیم که بتوانیم از وجود اینها بیشتر استفاده بکنیم آنهایی که خوبند ولی نمی آیند که خودشان را عرضه بکنند ما برویم دنبالشان و اینها را پیدا بکنیم در این حوزه هم می شود این کار را انجام داد

فراخوان حامیان فتنه درپست های  حساس گیلان؟!

ببییند من منظور شما را فهمیدم ،

از زمان آقای هاشمی بحث آقای ناطق بود ، همه می گفتند که آقای ناطق باید بشود و می شود ، ولی نشد . باز داستان آقای خاتمی جوری تعریف می کردند اینها که آقای خاتمی باز اگر می خواهد بیاید و بشود ولی مردم گفتند نه ما نمی خواهیم این بشود ، یک کسی دیگری باید بشود (زمان آقای احمدی نژاد)تفکری که خب باز حاکم شده بود ، به نوعی بعد از آن مردم دقیقا عکس آن نظر دادند ، حالا اگر واقعا این اشتباهات تکرار بشود … در استان هم همچنین خیلی از این عزل و نصب ها به نفع هیچ کس نیست.

حالا فراتر از این چیزی که شما می فرمایید راجع به طرح ها و پروژه هایی که ما تعریف می کنیم طرح ها و پروژه هایی که مثلا یک کشوری طراحی می کند مقام معظم رهبری  آمده و سند چشک انداز را برای ما ترسیم کرده که الان ما کجا هستیم و به کجا می خواهیم برسیم ، در آینده به کجا خواهیم رسید ، تقریبا میشه گفت نقشه راه کشور هست . یعنی کلا کشور کارش ترسیم شده هست .

من فراتر از آن دارم می گم ، خیلی از طرح ها و پروژه هایی که تعریف شده مصوبه دولت دارد و باید اجرا شود ، ما می بینیم که با چالش مواجه  هستیم باپروژه های استان گیلان که ما خیلی پیگیر ش بودیم .

ببینید اشتباه ما همین است ، اشکال کار همین است یعنی باید یک شکلی بپذیریم همه آن چیز هایی که ترسیم شده از دولت های قبلی به ما رسیده ما هم ملزم به اجرایش هستیم ، متاسفانه این اتفاق نمی افتند .

اینها همه را باید بیندازیم بیرون؟!

در حوزه های سیاسی چون بیشتر خودش را نشان می دهد حضرت عالی الان این نگرانی را دارید ، می گویید که در حوزه سیاسی همه که بد نمی شود بالاخره همه که بد کار نکردند بالاخره یک تعدادی هم بودند که خوب کار می کردند حالا ما بخواهیم بگوییم آقا اینها همه بداند ، همه را باید بیندازیم بیرون این اشکال کار است ، با شما موافقم ؛این نوع نگاه واقعا اشتبا ه است . یعنی می بینیم که این فرد خوبی است  می بینیم که برای یکی دیگر هم کار کرده  نباید کس دیگری را بیاوریم و حاکم کنیم این خیانت به همان خون شهدایی است که شما می گویید . یعنی آن دنیا هم باید جواب بدهیم ، با خرابکاری که اون انجام میده خودت هم باید بری و پاسخگو باشی .

۵ نفر را نام ببرید اگر من گفته باشم این را بردارید ، اون را بگذارید

 خیلی از عزل و نصب ها ، شما اگر دوره قبل کار من را پیگیری کرده باشید ، ۵ نفر را نام ببرید اگر من گفته باشم این را بردارید ، این را بگذارید ، خب مردم یک درس خوبی دادند ، گفتند این، اهل اینطور کارها نبوده و رای ما هم  در رشت رای بسیار بالایی بوده ، اصلا این را مردم به ما درس می دهند ، والله ، بالله این به سود هیچکس نیست ، به نفع خود آن طرف هم نیست .

 تو وقتی یک نفر را به هر شکل ممکن اصرار می کنی اون رامیاوری و می گذاری آنجا خودت هم باید بیایی و خرابکاری هایش را پاسخ بدهی!.  می بینید که مشکلات بر می گرددبه همه ، دیگر مردم هم همه را دارند می بینند.

 این فرمایش شما کاملا منطقی است ، گفتم خیلی از کسانی اینجا ما داریم که باید از فکرشان استفاده شود. اینها کسانی هستند که اینجا استخوان خورد کرده اند  حالا صرف اینکه من بگوییم با این دولت نبوده مثلا با فلانی بوده و…  یا مثلا ببینیم که کدام راه را باید برویم این راه را نرویم این به ضرر همه ماست استان بیشترین ضرر را می بیند .

دلم خیلی پر درد است

دلم تو این زمینه خیلی پر درد است خیلی از استانها نام می برم (که اینرا هم بنویسید) کرمانی ها و اصفهانی ها و یزدی ها و … ببخشید همین آذری ها که اینجا بهشان بر نخورد منظور آذری های اینجا نیست و … ، هزار تا اختلاف هم باهم داشته باشند اصلا گروه فکری شان هم بهم نخورد وقتی بحث منافع مشترک و منافع استانی می شود بروید نگاه کنید که چه می کنند ! آیا این اتفاق در مورد ما ها می افتد ؟ خیلی از مواقع نه.!

 بخاطر همین  وضع گیلان اینطوراست، ما بیشترین بیکاری را داریم ، بیشترین گرفتاری را داریم ، اشتغال اینطوری است الان سد های لاستیکی ما قول ۱۱ تا را دادند ، وگرنه کشاروزان ما اصلا نباید مشکل آب داشته باشند بیشترین برف را ما داشتیم ، سیل آمد اینجا اینهمه مشکل و گرفتاری ایجاد کرد همه اینها دست به دست هم می دهند .

باید حمایت بکنیم نگوییم که فلانی دارد کار می کند و نکند به نفع اون تمام بشه و … این نفع ، نفع همه هست . اگر افتخاری باشد من نظرم این است که به همه بر می گردد حتی به خود شما ها اگر استان به یک درجه ای برسد .

استان گیلان را ما باید هوایش را داشته باشیم  ما از این به بعد هم بیشتر در خدمت شما هستیم سعی می کنیم که به هر حال بیشتر باهم تعامل داشته باشیم درنهایت من از شما تشکر می کنم که مارا قابل دانستید انشاالله این همدلی ها را بیشتر ادامه بدهیم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد فومنی
اقای نماینده منظور شما ازینکه عزل و نصبها به نفع کسی نیست باید به نفع که باشد؟؟؟؟؟مگر تا الان منافع مردم برایتان اهمیت داشت که یکباره برایتان مهم شده؟؟؟؟؟
در حاشیه