نرخ سرویس مدارس رشت افزایش یافت

طرح افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس شهر رشت در شصتمین جلسه شورای شهر این شهر بررسی و به تصویب اعضای این شورا رسید.

نرخ سرویس مدارس رشت افزایش یافت

به گزارش هشت دی،امیرحسین علوی عصر امروز در شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که به صورت عادی برگزار شد اظهار داشت: شورای شهر رشت در حال اخذ تصمیمات سرنوشت‌ساز است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه همواره تلاش کردیم تا با اصحاب رسانه تعاملی دوستانه داشته باشیم عنوان داشت: امروز گفت‌وگوها در شورای شهر به شکل تقابل درآمده است و رنگ و بوی تعامل ندارد.

علوی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت باید به شکل کارشناسی شده مطالب را در اختیار اصحاب رسانه بگذارند خاطرنشان کرد: این امر از بروز سوءتفاهم‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به پخش زنده جلسه شورای اسلامی ظشهر رشت توسط برخی خبرنگاران از طریق فضای مجازی تصریح کرد: پخش زنده جلسات شورای شهر رشت وظیفه روابط عمومی این مجموعه است.

رئیس شورای شهر رشت با اعلام اینکه اشتباهات اعضای شورای شهر دامن تمام مردم شهر را می‌گیرد ابراز داشت: شورای شهر رشت در هفته آینده به دلیل ایام اربعین جلسه عادی ندارد و جلسه بعدی شورا به شکل فوق‌العاده برگزار می‌شود.

علوی با اشاره به برپایی موکب “خادم‌العتره” شهرداری رشت در ورودی شهر کربلا خاطرنشان کرد: پاکسازی معابر کربلا، ارائه خدمات فرهنگی و اسکان زوار اربعین از جمله خدمات این موکب است.

وی با اعلام اینکه “جمشید رسایی” به عنوان گزینه جدید تصدی جایگاه شهرداری رشت در صحن شورا برنامه‌های خود را اعلام می‌کند گفت: هشت عضو شورای شهر نامه حضور رسایی در میان کاندیدای شهرداری رشت را امضاء کردند.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در بازارچه چمران رشت گفت: احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه بخشی از اقدامات انجام شده است.

احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به تورم موجود در جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت سرویس مدارس رشت اهمیتی ندارد زیرا میزان درآمد اقشار مختلف جامعه افزایش پیدا نکرده است.

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن موافقت با لایحه افزایش قیمت سرویس مدارس رشت تصریح کرد: افزایش ۱۰ درصدی این مبلغ منطقی بوده و از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند.

در ادامه این جلسه جمشید رسایی به عنوان کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت پشت تریبون شورای شهر رشت حاضر شد و با اشاره به تاریخچه شهر رشت افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط هر ۱۷ ماه یک نفر شهردار رشت بوده است.

وی ضمن تقدیر از شهرداران سابق شهر رشت با اعلام اینکه شهر رشت در حال حاضر ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد تصریح کرد: ۴ هزار نفر در شهرداری رشت مشغول به فعالیت هستند.

رسایی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر تحت عنوان مشاور با شهرداری رشت همکاری می‌کنند خاطرنشان کرد: ساماندهی پسماند، وضعیت آسفالت و درآمدهای ناپایدار بخشی از مشکلات عمده شهرداری رشت است.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید بر لزوم ارتقاء سلامت اداری در شهرداری رشت ابراز داشت: باید ساز و کاری برای جلوگیری از بروز تخلف در شهرداری رشت پیش‌بینی شود.

وی با اعلام اینکه باید اقداماتی برای کاهش دعاوی حقوقی شهرداری رشت انجام داد خاطرنشان کرد: ایجاد سامانه‌های اطلاع‌رسانی جهت تسهیل امور از جمله اقدامات قابل اجرا در شهرداری رشت است.

رسایی با اشاره به لزوم تقویت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی شهرداری رشت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ارتقا مناسبات اداری با استانداری و نمایندگان مجلس می‌تواند زمینه‌ساز این امر شود.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت ایجاد پارک در حاشیه رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را از جمله برنامه‌های کاری خود دانست و ابراز داشت: رشت پایین‌ترین میزان سرانه فضای سبز در میان کلانشهرهای کشور را دارد.

وی کمبود فرهنگ‌سرای سازمان‌ یافته برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی را یکی از مشکلات شهر رشت دانست و افزود: تعامل مناسب و توانمندسازی مجموعه‌های فرهنگی زمینه رفع این مشکل را ایجاد می‌کند.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با اعلام اینکه شهر رشت ۵۷۰ ایستگاه اتوبوس دارد خاطرنشان کرد: میانگین تعداد سفر درونشهری هر شهروند رشتی با اتوبوس در سال، ۹ سفر است.

رسایی با بیان اینکه شهر رشت رتبه سوم تراکم جمعیتی در کشور را دارد عنوان داشت: راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری از جمله اقدامات موثر در راستای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری است.

وی با اعلام اینکه بخش عمده درآمد‌های شهرداری رشت درآمد ناپایدار است خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت اوراق مشارکت و استفاده از ظرفیت بورس از جمله راهکارهای تامین منابع مالی شهرداری رشت است.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری رشت باهم تناسب ندارد.

رسایی با انتقاد از نبود چشم‌انداز مدون برای آینده شهرداری رشت خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا نقش مردم را در راستای رفع مشکلات شهر رشت و انجام امورات اجتماعی بیشتر کنیم.

این کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنم که یک فعال سیاسی هستم اظهار داشت: شهرداری رشت محل انجام اقدامات سیاسی نیست و باید به این جایگاه به عنوان محل خدمت به مردم نگاه کرد.

وی با اعلام اینکه مدیرانی که در شهرداری منصوب می‌شوند باید توانمند باشند تصریح کرد: باید در شهرداری رشت از افرادی توانمند، کارآمد و متخصص استفاده کرد.

در این جلسه علی بهارمست به دلیل عدم اجماع نظر اعضای شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار مجدداً به عناون سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

پس از انتخاب سرپرست شهرداری رشت ۱۰ دقیقه استراحت در این جلسه اعلام شد و در نهایت با خروج فاطمه شیرزاد، بهراد ذاکری و رضا رسولی این جلسه نیز همانند جلسه گذشته آبستراکسیون شد.

در این جلسه لایحه افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس شهر رشت نیز مورد بررسی و تصویب اعضای شورای شهر رشت قرار گرفت.

همچنین در این جلسه با پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک مالی به موکب نورالزهرا(س) شهر رشت جهت برپایی در کربلای معلی در ایام اربعین موافقت شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه