انتخاب شهردار رشت؛ شاید وقتی دیگر/ حضور جمشید رسایی در لیست کاندیداها/ بهارمست با ۱۰ رأی بار دیگر سرپرست شهرداری شد

شصتمین جلسه شورای شهر رشت با دستور انتخاب شهردار این شهر برگزار شد.

انتخاب شهردار رشت؛ شاید وقتی دیگر/ حضور جمشید رسایی در لیست کاندیداها/ بهارمست با ۱۰ رأی بار دیگر سرپرست شهرداری شد

به گزارش خبرنگار هشت دی، شصتمین جلسه علنی شورای شهر رشت عصر امروز دوشنبه ۳۰مهر در ساختمان شورای اسلامی شهر رشت آغاز شد.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت در ابتدای جلسه اظهار کرد: در این جلسه تعیین سرپرست شهرداری رشت و رأی گیری برای انتخاب شهردار این شهر در دستور کار قرار دارد.

امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز آخرین روز جلسه عادی مهرماه است گفت: امروز در شورای اسلامی رشت تصمیمات سرنوشت ساز و مهمی گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه سوء تفاهمات درحال شدت گرفتن است، بیان کرد: برای پرهیز از تفرقه به وظیفه شورایی خود عمل کنیم و کاری نکنیم که مردم فکر کنند ما به دنبال امورات شخصی هستیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اربعین حسینی با آرزوی قبولی طاعات همگان اذعان کرد: رویداد بزرگ اربعین برای همه پیام بزرگی است که باید آن را انعکاس داد.

علوی با اشاره به نامه ای با ۸ امضای اعضای شورا مبنی بر معرفی جمشید رسایی به عنوان کاندیدای شهرداری رشت، افزود: با اکثریت آرا جمشید رسایی جهت ارائه برنامه های خود در صحن شورا حضور پیدا خواهد کرد.

وی لایحه کمک به بهزیستی، دریافت قدرالسهم شهرداری رشت از ملک رضا خانعلی، طرح احداث سرویس بهداشتی بازارچه شهید چمران را قرائت کرد که فقط طرح یک فوریتی دریافت قدرالسهم از ملک رضا خانعلی و طرح دوفوریت ساخت سرویس بهداشتی تصویب شد.

همچنین طرح دوفوریت کمک به موکب اربعین به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ستاد عتبات عالیات استان با اکثریت آرا به تصویب رسید.

لایحه پیشنهاد افزایش نرخ ۱۰درصدی سرویس مدارس قرائت شد که احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت، گفت: منکر معضلات نیستم اما باید به فکر اولیا بود. این طرح نیز  با دوفوریت تایید شد.

در ادامه جمشید رسایی یکی دیگر از کاندیدهای پست شهرداری رشت جهت ارائه برنامه خود در جایگاه حاضر شد.

 

** لزوم شفافیت در نظام تصمیم سازی و ایجاد ساز و کارهایی برای کاهش تخلفات

جمشید رسایی در ادامه این جلسه با اشاره به سابقه شهردارها یا سرپرست های شهرداری رشت و بحران های موجود، اظهار کرد: برای رفع این بحران ها ایجاد شفافیت در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری، ایجاد سازوکارهایی برای کاهش تخلفات و… لازم است.

 

** رشت دارای پایین ترین سرانه فضای سبز در میان کلانشهر ها است

وی در رابطه با وضعیت پارک ها و فضای سبز اذعان کرد: رشت دارای پایین ترین سرانه فضای سبز در میان کلانشهر ها است.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت با اشاره به توسعه فرهنگی و اجتماعی در شهر اذعان کرد: میتوان با ایجاد فرهنگ سراها با راهکار تعامل متأثر با تشکل های اجتماعی و فرهنگی و تحقق مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهر و هم افزایی به اهدافی چون تقویت فرهنگ برسیم.

رسایی با اشاره به راه اندازی دفاتر تسهیل گری، درآمدزایی و سایر روش های تامین درآمد بالا، گفت: صرفه جویی و پرهیز از هزینه های اضافی، شفافیت مالی با برنامه های قابل پایش و چابک سازی و کاهش هزینه ها از طریق انتقال نیرو بخشی از راهکارهای کنترل بحران ها است.

 

** اگر رشت را نسازید، بحران ها آینده رشت را می سازند

رسایی با بیان اینکه شهرداری رشت و اعضای شورا باید رویاهایی برای شهر رشت داشته باشند،  افزود: ما با رانت و فساد مبارزه می کنیم.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت با اشاره به اینکه اگر شما آینده رشت را نسازید، بحران ها آینده رشت را می سازند اذعان کرد: امروز وضعیت رودخانه ها و سایر تهدیدات، تلاش گذشتگان را خنثی کرد.

 

** ایجاد دفتر ایده پردازی و نظرسنجی 

وی هدف اصلی خود را مشارکت فعال مردم در تصمیم سازی ها خواند و گفت: من پیشنهاد دفتر ایده پردازی و نظرسنجی را دارم تا بتوانیم نظرات مردم را بدانیم.

رسایی با ذکر سوابق کاری خود، انتخاب یک مسئول خوب را بر وفاداری کارکنان موثر دانست و تصریح کرد: اگر انتخابی می کنید آینده فرزندان این شهر را در نظر بگیرید.

وی در پاسخ به پرسش سخنگوی شورا در مبحث انتصابات، گفت: مدیرانی که در بخش های مختلف قرار می گیرند باید توانمند باشند کما اینکه از نظرات اعضای شورا نیز استفاده می شود.

 

به گزارش ۸دی، پس از ارائه برنامه جمشید رسایی، اعضای شورا با ۱۰رای علی بهارمست را منتخب دومین دوره سرپرستی شهرداری رشت انتخاب کردند.

بعد از انتخاب بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری رشت ۱۰ دقیقه آنتراکت اعلام شد.

با توجه به عدم حضور محمدحسن عاقل منش، در زمان اعلام آنتراکت انتخاب شهردار، فاطمه شیرزاد، رضا رسولی و بهراد ذاکری صحن علنی شورا را ترک کردند تا بار دیگر، جلسه شورای شهر رشت با آبستراکسیون نیمه تمام بماند.

امیر حسین علوی رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه ۲ دوره چهارم شورا بسیار پرفراز و نشیب بوده است، گفت: در یک سال گذشته بسیار تلاش کردیم که شرایط را با همدلی پیش ببریم قطعا قصور من در قبال اعضای شورا خیلی بوده که نمی توانیم به تصمیم برسیم.

 

** علوی: از مردم رشت عذرخواهی می کنم و از این وضعیت بسیار ناراحتم

وی با بیان اینکه از مردم شهر عذرخواهی می کنم و از این وضعیت بسیار ناراحتم، گفت: ان شالله که خدا کمک کند و هر ۱۱ نفر کمک کنیم تا به یک اتفاق نظری برسیم.

رییس شورای شهر رشت، گفت: از همکاران خود درخواست کمک می کنم، تصمیمات شورا باید در درون شورا انجام شود.

علوی گفت: از دستگاه های دولتی درخواست کمک دارم.

وی خطاب به مردم گفت: مردم مطمئن باشند که اگر انتخاب شهردار صورت نگرفت کاری بر روی زمین نمی ماند و با کمک به سرپرست شهرداری کارها پیش خواهد رفت.

 

 

** بستن در و مسدود کردن کوچه شورا با ماشین سنگین

فرهام زاهد در ادامه گفت: بستن در ورودی و بستن کوچه شورا با ماشین سنگین توهین به شعور نماینده ها است.

علیپور نیز گفت: متأسفم برای مردمی که به این ها رأی دادند شما به وصیت امام عمل نمی کنید.

حاجی پور دیگر عضو شورا، بیان کرد: بدون آرامش به هیچ چیز نخواهیم رسید این رأیی که مردم دادند حق الناس است.

وی ادامه داد: فردای قیامت مدیون خون شهدا هستیم و به مردم در پیشگاه خدا باید پاسخ بدهیم.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهروند
با سلام حقیقتا جای تاسف دارد، در ایامی که نزدیک به روز استکبار ستیزی هستیم فردی برای تصدی شهرداری شهر بصیر رشت معرفی می گردد که زمانی در زعامت جهاد دانشگاهی استان، وقتی دانشجویان پرچم آمریکا را زیر پا می گذاشتند این آقا دستور جمع کردن پرچم را داد! خدا مستکبرین و طرفداران آنان را لعنت کند مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق
شهروند مسئول
شورای محترم رشت بدانند چنانچه جمشید رسایی به ریاست شهرداری رشت انتخاب شود آغاز درگیری و تنش در شهرداری وشورا و بعد هم در شهر خواهد شد سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند رشت بدون شهردار بهتر از شهردار خود رای و متکبر و لجوج و خودسر است. پرونده رسایی را از اداراتی که مسئولیت داشته بپرسید آقای حاجی پور هم بدهکار است که دارد از خدا پیغمبر مایه می گذارد.
در حاشیه