معاون آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس: 

گیلان رتبه نخست در برگزاری کارگاه آموزشی کتابهای بومی دفاع مقدس کشور را کسب کرد

معاون آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: استان گیلان رتبه نخست برگزاری کارگاه آموزشی کتابهای بومی دفاع مقدس کشور را با بیشترین حضور اعضا از آن خود کرد.

گیلان رتبه نخست در برگزاری کارگاه آموزشی کتابهای بومی دفاع مقدس کشور را کسب کرد

به گزارش ۸دی، کارگاه آموزشی مشارکت در غنی سازی کتابها و برنامه های درسی بومی استان گیلان با حضور سرهنگ « احمد یار محمدی» مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، مدیر کل و معاونین مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش گیلان، مدیرکل و کارشناسان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

معاون آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن تبیین ارائه بسته های کمک آموزشی با موضوع دفاع مقدس در برنامه درسی دانش آموزان سراسرکشور با اشاره به یکی از جملات گوهر بار امام خمینی (ره) اظهار داشت: علاقه به اسلام شناسی مردم در آمریکا و اروپا وآسیا و آفریقا، یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست »

سرهنگ یارمحمدی افزود: یکی از مهم‌ترین ثروت های ما، ثروت فرهنگی است. وی با تأکید بر جملات مقام معظم رهبری گفت: « ما ثروت فرهنگی داریم. ثروت فرهنگی چیست؟ مثلاً میل به جهاد و اعتقاد به جهاد، یک ثروت فرهنگی است؛ یعنی شما وقتی در بین ملّت ایران حرکت کنید و گردش کنید، جز عدّه‌ی معدودی، در بقیّه‌ی مردم کشورمان یک انگیزه‌ی حرکت در راه دین هست. »

وی تصریح کرد: اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگو هم یک ارزش فرهنگی است که در نهایت بدون تردید بر دشمن فائق خواهیم آمد ، یک ارزش فرهنگی و یک ثروت فرهنگی است.

مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به وجود ثروت عظیم فرهنگی در کشورمان ابراز داشت: تداوم این حرکت عظیم فرهنگی عزم ملی و خردمندی سردمداران کشور را می طلبد که اگر این امر محقق گردد ، باز تولید قدرت و ثروت فرهنگی را که باعث جلوگیری از ذلت و هزیمت معنوی خواهد شد را به همراه دارد.

سرهنگ یارمحمدی با توجه به سرمایه انسانی ویژه و فاخر در آموزش و پرورش که متشکل از ۹۴۰ هزار معلم ،۱۳میلیون دانش آموز و ۱۰۶ هزار مدرسه می باشد را سرمایه دارترین وزارت خانه کشور دانست و افزود: اگر از این ظرفیت نیروی انسانی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در طول ۱۲ سال تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه استفاده کنیم، می توانیم در برابر زیادی خواهی های دشمنان و مستکبرین جهان در جنگ نرم بایستم و پیروز شویم .

وی در ادامه یکی از اهداف برگزاری این کارگاه را آشنایی با ظرفیت های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از فرمانده دسته ، گروهان و گردان از قشر دانش آموز و فرهنگی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که داوطلبانه به جبهه اعزام شده و شهید و یا رزمنده شدند که باید از آن رزمندگان و شهدای استان در کتابهای درسی دانش آموزان گیلان استفاده کرد.

یارمحمدی در پایان خاطر نشان کرد: باتلاش مسئولین استان ها در اتمام مرحله اول کارگاه تخصصی آموزش و پرورش ۴۰کارگاه از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهرماه سال جاری با میانگین ۲۵ نفر در هر کارگاه ۴ ساعته که حداقل ۱۰۰۰ نفر در ۴۰۰۰ ساعت داشته اند برگزار شدکه استان گیلان با بیش از ۴۰ نفر از مدیران کل و معاونین آموزش و پرورش و کارشناسان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیشترین حضور را در این کارگاه یک روزه داشته که استان های سیستان و بلوچستان ، سمنان ، زنجان و خراسان جنوبی پس از گیلان به ترتیب بیشترین حضور مسئولین و کارشناسان را در کارگاه داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه