نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی گیلان معرفی شدند

شهر رشت طی روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر میزبان مرحله استانی مسابقه بین‌المللی قصه‌گویی بود که ۵۱ قصه‌گوی گیلانی به داوری ساحره پورشاهماری، خدیجه مشکبید حقیقی و الهام کمال‌پور به هنرنمایی پرداختند.

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی گیلان معرفی شدند

به گزارش هشت دی،شهر رشت طی روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر میزبان مرحله استانی مسابقه بین‌المللی قصه‌گویی بود که ۵۱ قصه‌گوی گیلانی به داوری ساحره پورشاهماری، خدیجه مشکبید حقیقی و الهام کمال‌پور به هنرنمایی پرداختند.

آیین اختتامیه این مراسم که با همراهی جمعی از مسئوولان، کودکان، خانواده‌ها و هم‌چنین قصه‌گویان بخش‌های مختلف این مسابقه صورت‌گرفت، با اجرای نمایش آیینی، پخش کلیپ و قصه‌گویی برگزیدگان بخش تخصصی این جشنواره همراه شد و در پایان نیز ۱۱برگزیده این مسابقه ضمن دریافت تندیس و لوح سپاس برای حضور در مرحله‌ی منطقه‌ای که با حضور قصه‌گویانی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، زنجان و اردبیل برگزار‌می‌شود، معرفی شدند.

قصه، زمینه‌ساز عبرت آموزی از تجربه‌هاست

برپایه این گزارش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در این آیین به نقش و جایگاه قصه و قصه‌گویی در پیام‌رسانی به مخاطبان، به ویژه آیندگان پرداخت و در این میان عبرت‌آموزی از سرگذشت دیگران و چراغ راه ‌قراردادن این تجربه‌ها را از فرصت‌های قصه‌گویی عنوان‌ کرد.

علی اصغرجمشید‌نژاد افزود: ما در شرایطی قرار داریم که پرداختن به اندیشه و تکیه برقلم برای نوشتن بخشی جداشدنی از فرهنگ ما محسوب ‌‌‌می‌شود.

وی با بیان این که روایت حضرت زینب (س) از این واقعه کربلا، زمینه‌ی اثر‌بخشی و الگوسازی از انقلاب امام حسین (ع) را فراهم کرده است، گفت: هر انقلاب دارای دوچهره است و چنان‌چه پیام‌رسانی مناسبی صورت نگیرد، به یقین خون شهیدان به تنهایی محقق‌کننده اهداف نخواهد ‌بود.

وی با اشاره به کتاب «داستان راستان» شهید مطهری اضافه ‌کرد: هنگامی که یک علامه‌ی فیلسوف، کتابی درحوزه کودک به رشته تحریر درمی‌آورد بیانگر این امر است که باید دغدغه‌مند همه نسل‌ها باشیم.

جمشید‌نژاد هم چنین به نقش کانون در کشف و پرورش استعداد‌های کودکان ونوجوانان پرداخت و با بیان‌این‌که این مجموعه‌ی فرهنگی فرصت بسیار خوبی برای این نسل فراهم ‌می‌کند، تصریح‌ کرد: جهت‌دهی به قابلیت‌ها و فراهم‌سازی زمینه‌های ثمردهی آینده سازان، از مهم‌ترین رسالت‌کانون پرورش فکری است و بسیاری ازشخصیت‌های مطرح جامعه نیز دوران کودکی و نوجوانی خود را در این محیط فرهنگی سپری کرده‌اند.

وی الگو شدن در تمامی عرصه ها را مجموعه ای از تلاش کنش‌گران در یک بستر آرام دانست و با یادآورشدن تلاش‌های کانون در این زمینه به کودکان ونوجوانان سفارش ‌کرد تا در مسیر ستاره شدن گام برداشته و نقش الگویی مناسب برای دیگران فراهم‌ کنند.

پاکی کودکان‌مان را پاس بداریم

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در آیین پایانی مرحله استانی مسابقه قصه‌گویی، اهمیت پاس‌داشت لطافت و پاکی کودکان را مورد تاکید‌ قرار داد و گفت: کودک در دوران کودکی با خانواده‌، مربیان، معلمان در ارتباط است و تجربه‌های این دوران می‌تواند در سرنوشت وی اثر‌گذار باشد.

نادرجهان آرای برهمین اساس مراقبت از کودکان و ایجاد انژری مثبت درآنان را مهم توصیف ‌کرد و توجه به این امر را لازم و ضروری خواند.

وی با بیان این‌که لبخند کودک ثمره تلاش‌های مربیان و معلمان است، تصریح ‌کرد: بهره‌گیری از ادبیات کلامی و نوشتاری مناسب این نسل نیز از جمله اولویت‌هایی است که در انتقال آموزه‌ها به نسل کودک و نوجوان تاثیر‌گذار خواهد‌ بود.

منبع: منجیل خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه