کشتی آزاد قهرمانی جهان؛

دو برنز حاصل کار کشتی گیران در چهار وزن نخست

پرویز هادی و حسن یزدانی مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان را از آن خود کردند.

دو برنز حاصل کار کشتی گیران در چهار وزن نخست

به گزارش دی، مسابقات رده‌بندی وفینال اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که حسن یزدانی و پرویز هادی با پیروزی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز دست یافتند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی، قهرمان جهان و المپیک که در همان دور نخست مقابل دیوید تیلور آمریکایی با نتیجه ۱۱ بر ۶ شکست خورده بود، با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال به شانس مجدد رفت.

وی در نخستین دیدارش در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر و پیش از پایان زمان اول مسابقه رجب‌اُف از بلاروس را شکست داد. یزدانی سپس در کمتر از ۴ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد کوئرالتا از کوبا گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی امشب، در دیدار رده‌بندی برای مدال برنز به مصاف داورن کوروگلی‌یف، قهرمان ۲۰۱۷ اروپا از روسیه رفت که با برتری ۱۱ بر ۵ بر سکوی سوم ایستاد تا ایران را صاحب نخستین مدالش در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ کند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۲ نفر حضور دارند، پرویز هادی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد روبرت باران، دارنده مدال برنز اروپا از لهستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۱۱ بر ۲ از سد ابراگیم سعیداُف، دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

هادی در این مرحله به مصاف طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت و با ارائه یک کشتی برتر با نتیجه ۳ بر ۲ قهرمان المپیک را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۶ مغلوب گنو پتریاشویلی، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

هادی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف آنزور خزری‌یف از روسیه رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۲ پیروز شد تا مدال خوش رنگ برنز را از آن خود کند.

 

در ۴ وزن دوم نیز عزت‌الله اکبری در ۷۹ و علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند و رضا اطری در ۵۷ و امیرحسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم حذف شدند. مسابقات رده‌بندی و فینال ۴ وزن دوم فردا شب برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه