عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

آمار بالای سرطان در گیلان به دلیل آلودگی آب‌/ لزوم ساخت بیمارستان اورجینال در گیلان

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای سرطان در گیلان گفت: متأسفانه آب‌های زیرزمینی و حتی آب شرب مورداستفاده در گیلان‌ آلوده هستند؛ علاوه بر این دو مورد از سمومی که در فصل کشاورزی استفاده می‌شود بسیار خطرناک هستند.

آمار بالای سرطان در گیلان به دلیل آلودگی آب‌/ لزوم ساخت بیمارستان اورجینال در گیلان

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی با بیان اینکه باید فکری به حال افزایش هزینه بیماران شود اظهار کرد: متأسفانه ما در استان گیلان یک بیمارستان جامع و اورجینال که تمام درمان و مراحل در آنجا انجام شود نداریم و این موضوع تبدیل به یک معضل برای استان شده و نیاز به اقدامی اساسی دارد.

وی با اشاره به آمار بالای سرطان در گیلان گفت: بحث سرطان در کل کشور سیر صعودی داشته و تنها مربوط به گیلان نمی‌شود و حتماً باید مسئولان فکری به حال آن بکنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در شیوع سرطان در گیلان عوامل متعددی نقش دارند تصریح کرد: متأسفانه آب‌های زیرزمینی و حتی آب شرب مورداستفاده در گیلان‌ آلوده هستند؛ علاوه بر این دو مورد از سمومی که در فصل کشاورزی استفاده می‌شود بسیار خطرناک بوده و اگر این موارد حل شود، می‌توان آمار سرطان در گیلان را کاهش داد.

قربانی با انتقاد از عملکرد بیمارستان‌های گیلان گفت: ی کی از عواملی که برای بیمارهای ما مشکل ایجاد کرده جزیره‌ای عمل کردن بیمارستان‌ها در گیلان است، اگر این بیمارستان‌ها به‌صورت کامل همه درمان‌ها را انجام دهند قطعاً بیمار با مشکل کمتری روبه‌رو می‌شود.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان اورجینال و هزار تخت خوابه در گیلان بیان کرد: تمام تلاش وزارت بهداشت این است که با ساخت یک بیمارستان اورجینال و هزار تخت خوابه همه درمان و خدمات در آن انجام و بیماران هزینه کمتری را پرداخت کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اذعان به عدم انسجام در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: داشتن یک بیمارستان اورجینال از ملزومات گیلان است و حتماً باید انجام شود اما عدم اقتدار و انسجام و علاقه به حضور به بخش خصوصی در دانشگاه گیلان موجب شد علیرغم کار کارشناسی که صورت گرفت این امر محقق نشود.

قربانی داشتن یک بیمارستان جامع دارای را دارای مزیت‌های فراوانی عنوان کرد و گفت: دریک بیمارستان اورجینال انواع درمان و خدمات ازجمله سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی انجام می‌شود در این صورت هم بیمار سرگردان‌ نمی‌شود و هم هزینه درمان کاهش پیدا می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه