رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گیلان:

آمریکا توان اعمال فشار مستمر علیه ایران را ندارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه اقتصاد کشور آمریکا قدرت اعمال فشار اقتصادی مستمر علیه ایران را ندارد گفت: دشمن شیوه تهدید مدرن را علیه ایران در پیش گرفته است.

آمریکا توان اعمال فشار مستمر علیه ایران را ندارد

به گزارش ۸دی، سردار پاسدار غلامرضا جلالی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان گیلان در رشت اظهار داشت: تهدیدات دشمن علیه ایران شکل جدیدی پیدا کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن شیوه تهدید مدرن را علیه ایران در پیش گرفته است عنوان داشت: تمام مراکز علمی و دانشگاهی دشمن روی انجام اینگونه تهدیدات برنامه‌ریزی و مطالعه کرده‌اند.

سردار جلالی با اشاره به نقش مراکز علمی در راستای تهدید جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دفاع سنتی امروز راهکار مناسبی برای ما نیست و باید به‌دنبال دفاع علمی و دانش‌محور برویم.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نوین وارد شده به ایران، هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید خاطرنشان کرد: اینکه ما تصور کنیم فناوری‌های نوین جهان تنها برای خدمات‌رسانی تولید می‌شود نگاه درستی نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نگاه سلطه‌گرایانه تولیدکنندگان فناوری‌های جهان گفت: فناوری‌ها نعمات الهی برای مردم هستند اما نباید با چشم بسته و کورکورانه به سمت آن رفته و خودمان را در اختیار دشمن قرار دهیم.

سردار جلالی فناوری هوشمندسازی اشیاء را یکی از فناوری‌های روز دنیا دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با استفاده از فناوری‌ها به دنبال برنامه‌ریزی در راستای اعمال سلطه‌گرایانه و تخریبی خودشان هستند.

وی دزدی اطلاعات و اشراف اطلاعاتی را بخشی از برنامه‌های دشمنان کشور دانست و عنوان داشت: فضای مجازی امروز می‌تواند رفتار سیاسی و اجتماعی کشور را مشخص کند که این امر هم تهدید و هم فرصت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن یک جنگ مدرن اقتصادی را علیه ایران در پیش گرفته است تصریح کرد: اگر فشارهایی که امروز علیه ایران اعمال شده است علیه کشور دیگری اعمال می‌شد قطعاً از هم می‌پاشید.

سردار جلالی با اعلام اینکه عمق دفاعی کشور بسیار زیاد و مستحکم است عنوان داشت: امروز فشار مستمر سیاسی علیه ایران و بازی کردن با دلار سبب شده است تا دلار جایگاه خود را در جهان از دست داده و برای آمریکا مشکل‌ساز شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور آمریکا قدرت اعمال فشار اقتصادی مستمر علیه ایران را ندارد خاطرنشان کرد: امروز باید با پیروی از مقام معظم رهبری به‌دنبال عبور از جنگ اقتصادی موجود باشیم.

سردار جلالی استان گیلان را به‌عنوان استان مبداء پدافند زیستی کشور معرفی کرد و ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم تا همواره برای رسیدگی به وضعیت‌های اضطراری در شهرهای مختلف سناریو داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مراکز پرخطر در تمامی شهرها وجود دارد تصریح کرد: این مراکز پرخطر را یا باید به خارج شهرها منتقل کرد یا باید برای آن تدابیر حفاظتی در نظر گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه طرح پدافند زیستی استان گیلان باید تدوین شود اظهار داشت: باید برای مدیریت شرایط اضطراری برنامه‌های یکساله تدوین شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه