تشریح چگونگی شرکت سربازان و مشمولان در راهپیمایی اربعین

وثیقه خروج دانشجویان دارای معافیت تحصیلی حذف شد

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح شرایط سفر مشمولان سربازی و سربازان به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.

وثیقه خروج دانشجویان دارای معافیت تحصیلی حذف شد

به گزارش هشت دی،سردار موسی کمالی  درباره چگونگی سفر دانشجویان و مشمولان سربازی به کشور عراق در ایام اربعین اظهارکرد: برابر آخرین تدابیر اتخاذ شده وثیقه خروج دانشجویان سربازی نرفته برای شرکت در راهپیمایی اربعین حذف شد و دانشجویان می‌توانند از ضمانت ستاد عمره و عتبات عالیات برای سفر به عراق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان فارغ التحصیل هم که هنوز به سربازی اعزام نشده‌اند، می‌توانند برای حضور در راهپیمایی اربعین اقدام کنند، گفت: این افراد باید نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده و پس از دریافت برگه اعزام در همان ماه‌های اولیه فراغت از تحصیل نسبت به خروج از کشور اقدام کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره سفر سربازان به عتبات نیز گفت: به فرماندهان توصیه شده تا به سربازانی که قصد خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند یک هفته مرخصی تشویقی داده شود و اگر فرماندهی با این موضوع موافقت کند امکان سفر سربازان به کشور عراق در ایام اربعین وجود دارد، اما تصمیم گیری در این خصوص بر عهده فرماندهان است.

سردار کمالی درباره اینکه آیا امکان سفر سربازانی که در دوره آموزشی هستند هم وجود دارد یا خیر؟ اظهارکرد: سربازان در دوره آموزشی این امکان را ندارند چرا که در صورت سفر باید تجدید دوره شوند که این اقدام  هم به ضرر خودشان است و هم به ضرر نیروهای مسلح. بنابراین آن دسته از سربازانی که در حال حاضر در دوران آموزشی خود هستند امکان خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین را ندارند.

وی تاکید کرد: مشمولان غایب و سربازان فراری نیز امکان خروج از کشور را ندارند و شرط بهره مندی از این تسهیلات نداشتن غیبت است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت قدیمی اظهارکرد: چندسالی است که کارت های معافیت و پایان خدمت قدیمی از رده اعتبار ساقط شده و دیگر به دارندگان این کارت ها خدماتی ارائه نمی شود، بنابراین آن دسته از افرادی که کارت خود را تعویض نکرده اند امکان دریافت یا تمدید گذرنامه خود را ندارند و حتما باید ابتدا نسبت به دریافت کارت جدید اقدام کنند.

سردار کمالی افزود: آن دسته از افرادی که از ضمانت ستاد عمره و عتبات عالیات برای سفر به عراق استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از بازگشت به کشور، به همراه گذرنامه و شناسنامه به وظیفه عمومی محل تحصیل مراجعه کرده و ورود خود را ثبت کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه