سود میلیاردی از اختلاط گندم با شن و ماسه

به استناد گزارش‌ها و تحقیقات انجام‌شده، اقدامات متهمان در این پرونده از طریق اخلال در توزیع آرد و گندم همراه با ناخالصی‌ باعث تضییع میلیارد ها ریال در بخش های مختلف شده است.

سود میلیاردی از اختلاط گندم با شن و ماسه

به گزارش ۸دی، در سومین دادگاه پرونده اخلال در نظام اقتصادی موضوع رسیدگی به اتهامات ١١ متهم به اخلال در بازار آرد و گندم، که اقدام به توزیع گندم ناخالص همراه با شن و ماسه می‌کردند، در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی شیراز، به ریاست قاضی سید محمود ساداتی و مستشاری قاضی علی فرهادی به صورت علنی برگزار شد.

در این جلسه سید محمود ساداتی رئیس دادگاه با اشاره به علنی بودن این جلسه، با استناد به مفاد قانون تاکید کرد که انتشار نام و تصویر متهمان فاقد ممنوعیت قانونی است.

بیشتر بخوانید
صدور حکم متهمان پرونده ارتشا در سازمان ثبت استان فارس
در ادامه کورش زارعی معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی شیراز به عنوان نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و در دفاع از کیفرخواست صادره علیه متهمان با اشاره به روند شناسایی و بررسی سیلوهای انبار گندم بیان کرد: هرساله شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که زیرمجموعه جهاد کشاورزی است اقدام به خرید تضمینی گندم می‌کند.

نماینده دادستان در ادامه گفت: به استناد گزارش‌ها و تحقیقات انجام‌شده، اقدامات متهمان در این پرونده از طریق اخلال در توزیع آرد و گندم همراه با ناخالصی‌ باعث تضییع میلیارد ها ریال در بخش های مختلف شده است.

در ادامه قاضی ساداتی با فراخواندن مطلعین به جایگاه به تحقیق در خصوص نحوه خریداری و گندم از کشاورزان، انتقال به سیلوها، نحوه محاسبه افت مفید و غیر مفید گندم‌ها و همچنین بررسی دلایل اختلاط گندم با ماسه و نحوه نظارت اداره کل غله استان پرداخت.

گفتنی است در پایان بنا بر اعلام رئیس دادگاه، رسیدگی به این پرونده به دلیل عدم حضور برخی از مطلعین به جلسه دیگری موکول شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه