نماینده مردم آستانه در مجلس:

آهنگ تخریب جنگل‌های استان گیلان حس می‌شود/ مصیبت ویلاسازی در استان مازندران به گیلان سرایت کرده است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: مسئولان نگذارند جنگل‌ها و محیط زیست استان گیلان که متعلق به همه مردم ایران زمین است با تغییرکاربری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز از بین برود.

آهنگ تخریب جنگل‌های استان گیلان حس می‌شود/ مصیبت ویلاسازی در استان مازندران به گیلان سرایت کرده است

به گزارش هشت دی، محمد حسین در رابطه با وضعیت جنگل‌های گیلان گفت: خداوند جنگل‌های شمال را به عنوان یک نعمت در شمال کشورمان قرار داده است، اما متاسفانه روند تخریب جنگل‌، محیط زیست و باریکه سرسبز شمال کشور مدتهاست آغاز شده و همان بلا و مصیبت ویلاسازی در استان مازندران به استان گیلان نیز سرایت کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمین ارزان، زندگی آسان و نزدیکی به پایتخت باعث شده است که حجم عظیمی از مردم شهر‌های تهران، اصفهان و یزد به دلیل شرایط نا‌مناسب اقلیمی و کمبود آب به استان‌‌های شمالی کشور مهاجرت کنند.

قربانی یادآورشد: دائماً نسبت به تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی و جنگل‌ها به مسئولان مربوطه هشدار دادیم و خواهش کردیم نگذارند جنگل‌ها و محیط زیست استان گیلان که متعلق به همه مردم ایران زمین است با تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز از بین برود. از طرفی کم آبی‌های سال‌های اخیر کشور نیز مردم این استان را مشکل رو برو کرده است.

ورود ۸ میلیون گردشگر به استان گیلان

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: استان گیلان در حال حاضر ۲/۵ میلیون نفر جمعیت دارد، اما در برخی از بازه‌های زمانی حدود ۸ میلیون مسافر و گردشگر وارد این استان می‌شوند و آن‌چیزی که نصیب گیلان می‌شود تنها زباله‌هاست. این امر باعث شده که تمامی رودخانه و انهار و مزارع و تالاب‌های بندر کیان‌شهر، تالاب امیر کلایه و تالاب بندر انزلی بین رفتن بروند، متاسفانه این فاجعه زیست محیطی در حال رخ دادن است.

قوه قضاییه، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست اجازه تغییر کاربری اراضی استان گیلان را صادر نکنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: باید برای حفظ محیط زیست و آینده‌ی بهتر محیط زیست کشور از تغییر کاربری‌ها جلوگیری کنیم، گیلان متعلق به همه مردم ایران است، باید بستری فراهم کنیم که همه مردم  ایران از جنگل‌های شمالی استفاده کنند، نه اینکه بهترین فضای محیط زیست‌مان را به ویلا تبدیل کنیم. قانون وظایف متولین را به صورت کامل مشخص کرده است، برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها باید قوه قضاییه، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست که متولیان امر بوده وارد شوند و قانون را به صورت کامل اجرا کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه