هاشمی به عربستان سفر می کند

روزنامه لبنانی « السفیر» نوشت که آیت الله « اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس جمهور اسبق ایران و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عربستان سعودی سفر می کند.

هاشمی به عربستان سفر می کند

به گزارش ۸دی نیوز، روزنامه لبنانی « السفیر» نوشت که آیت الله « اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس جمهور اسبق ایران و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عربستان سعودی سفر می کند.

السفیر در شماره روز دوشنبه خود با اعلام این خبر با اشاره به دیدار اخیر سفیر عربستان سعودی در تهران با آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت که روابط تهران و ریاض تقویت و وارد مرحله جدیدی شده است.

«عبدالرحمن بن غرمان شهری» سفیر جدید عربستان سعودی در جمهوری اسلامی ایران اوایل اردیبهشت ماه جاری با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار وگفت وگو کرد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که گشایش روابط ایران و عربستان بر اوضاع لبنان تاثیر مثبتی می گذارد.

السفیر با ادعای اینکه مقامات تهران و ریاض تماس ها و ملاقات هایی را بدور از نگاه رسانه ها دنبال می کنند، از جمله نتایج گشایش روابط ایران و عربستان را تشکیل دولت لبنان و اجرای برنامه امنیتی و شاید پایان ماجرای حمص در سوریه خواند.

گروه های سیاسی لبنانی باور دارند که بهبود روابط تهران و ریاض بر اوضاع داخلی این کشور تاثیر مستقیم دارد و زمینه را برای انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور فراهم می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه