ادعای بی‌اساس نیکی هیلی علیه ایران

نیکی هیلی، سفیر ‌آمریکا در سازمان ملل، در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان، ایران را مورد انتقاد قرار داد.

ادعای بی‌اساس نیکی هیلی علیه ایران

به گزارش هشت دی، به نقل از فاکس نیوز، هیلی روز گذشته در اولین حضور خود در نشست شورای امنیت پس از اعلام استعفایش،  با  ادعای آن چه به کارگیری سربازان نوجوان از سوی ایران خواند،  ایران را به  «تروریسم  محفلی» متهم کرد و گفت: به کار گرفتن سربازان نوجوان امری غیر اخلاقی است که تمام ملت‌های متمدن آن را رد می‌کنند در حالی که ایران آن را تجلیل می‌کند».

 این اظهارات هیلی در حالی مطرح شد که  دو روز پیش از آن وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه برخی از مؤسسات تجاری و مالی وابسته به نیرو های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد.

 هیلی با تکرار این ادعای بی اساس خود مدعی شد که بودجه این نیروها از سود کسب‌وکارهای چند میلیارد دلاری در زمینه‌ صنعت خودروسازی، معدن‌کاوی، صنعت فلزات و بانکداری ایران تامین می‌شود.

وی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تحریم‌های عمیق و گسترده و برای دلایلی سودمند» توصیف کرد و اعلام کرد که آمریکا تمام تلاش خود را برای بازگرداندن جریان پول بین‌المللی  از ایران خواهد  کرد.

هیلی در این باره گفت هر شخص یا شرکتی که به دنبال تجارت با این شبکه‌ ایرانی باشد در جریان آن‌چه فرستادن نوجوانان برای مردن در میدان جنگ سوریه می خواند،  با ایران همدست است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه