عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب تلنگری به وزارت ارشاد برای اصلاح سیاست ها بود

نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: فکر می کنم مقام معظم رهبری اگر در مواقعی تذکرات گفتارشان تاثیر لازم را در یکی از بخش ها نداشته باشد،تلاش می کنند تا با رفتارشان مسئولین نظام را جهت بدهند.

عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب تلنگری به وزارت ارشاد برای اصلاح سیاست ها بود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از احرار گیل، حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در خصوص عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه امسال گفت: فکر می کنم مقام معظم رهبری اگر در مواقعی تذکرات گفتارشان تاثیر لازم را در یکی از بخش ها نداشته باشد،تلاش می کنند تا با رفتارشان مسئولین نظام را جهت بدهند. این شیوه تربیتی حکایت از درایت رهبر انقلاب دارد البته ایشان تذکرات را در کنار تأییدات و تشویقات بکار می بندند. مثل مورد اخیر در دیدار با خبرگان که ایشان فرمودند که من از همه ی مسولانی که صریح در مقابل دشمنان موضع می گیرند تشکر می کنم.
اما گاهی مقام معظم رهبری با رفتارهایشان مدیریت می کنند. یعنی عملی انجام می دهند که آن عمل معنا دارد. فکر می کنم عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال در حقیقت یک تلنگری است به وزارت ارشاد که بعد از تذکرات ایشان خطاب به مسئولان فرهنگی در جمع نمایندگان خبرگان بیان شد.
رهبر انقلاب در آن جلسه فرمودند که اصل باید در نهادهای فرهنگی حمایت از جریانات فرهنگی مومن و انقلابی باشد ولی بعد از آن ما دیدیم که وزارت ارشاد اتفاقاً با نشریات مومن و انقلابی برخورد کرد .
عدم حضور ایشان در نمایشگاه شاید باعث شود که جهت گیری غلطی که در حوزه فرهنگ در حال شکل گیری است متوقف شود چرا که جهت گیری غلط فرهنگی رخنه فرهنگی را به دنبال دارد و رخنه فرهنگی را نمی توان با سبد کالا جبران کرد.
پیش از این هم عدم حضور در نمایشگاه سابقه داشته است. مقام معظم رهبری در دوره وزارت ارشاد مهاجرانی و مسجد جامعی که سیاست غلط فرهنگی خیلی حاکم شده بود در نمایشگاه شرکت نکردند.
آقای جنتی باید از این فرصتی که ایجاد شده استفاده خوبی کند برای جبران این حرکتهای نابجا و غلطی که در واقع سیاست ها و جهت گیریهای اعمال شده در حوزه فرهنگ است. و الا مطمئن باشد که این عدم حضور مقام معظم رهبری حتماً در یک جایی توسط مجلس به شکل استیضاح پاسخ داده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه