در بیانیه‌ای اعلام شد

تأکید سفارت پاکستان بر همکاری با ایران برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده

سفارت پاکستان در تهران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ربایش مرزبانان ایرانی، بر همکاری اسلام‌آباد با ایران برای آزادسازی این افراد تأکید و اعلام کرد که این کشور از هیچ اقدامی در این راستا کوتاهی نخواهد کرد.

تأکید سفارت پاکستان بر همکاری با ایران برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده

به گزارش هشت دی، سفارت پاکستان در تهران در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف عمیق از ربایش ۱۲ نیروی مرزبانی ایران در نزدیکی مرز پاکستان و ایران در پست مرزی میرجاوه، اعلام کرد که پاکستان تمام تلاش خود را برای انجام عملیات آزادسازی این مرزبانان انجام می‌دهد و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن هر نوع اقدام تروریستی، بر تعهد پاکستان برای همکاری با ایران به منظور بازگرداندن این مرزبانان تأکید شده است.

این سفارتخانه در این بیانیه با مردم ایران ابراز همدردی کرده و بار دیگر هرگونه فعالیت تروریستی از سوی عناصر شروری که به دنبال تخریب روابط بین و کشور برادر ایران و پاکستان هستند را محکوم کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است که پاکستان به به هیچ فرد و گروهی اجازه نمی‌دهد تا امنیت مرز مشترک با ایران را که «مرز دوستی» نامگذاری شده، خدشه‌دار کند.

شامگاه دوشنبه ۲۳ مهرماه تعدادی از  بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

در پی این اقدام «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در تهران در وزارت خارجه ایران حضور یافت و با مدیرکل غرب آسیا ملاقات کرد. در این دیدار مراتب نارضایتی و نگرانی دولت و ملت ایران و خانواده افراد ربوده شده به وی ابلاغ شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز ضمن محکومیت این اقدام در گفت‌وگویی با فارس، اعلام کرد: ایران نشان داد که اقدام هیچ گروه تروریستی را در مرزهای خود تحمل نمی‌کند و این ربایندگان به زودی تاوان سنگینی خواهند پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز دیروز (چهارشنبه) ۲۵ مهر ماه در تماس تلفنی با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود بر شناسایی ربایندگان و آزادسازی هر چه سریعتر مرزبانان ربوده شده و بازگشت آنها به ایران تأکید کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه