کارشناس فضای مجازی:

با ترویج سواد رسانه در سطح عموم مردم خیلی از آسیب ها در فضای مجازی قابل کنترل است

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه با ترویج سواد رسانه و فضای مجازی و بالابردن سواد عموم مردم خیلی از آسیب ها در فضای مجازی قابل کنترل است، اذعاک کرد: اکنون باید سواد رسانه ای را به آموزش و پرورش و سایر نهاد ها وارد کرد.

با ترویج سواد رسانه در سطح عموم مردم خیلی از آسیب ها در فضای مجازی قابل کنترل است

به گزارش خبرنگار  هشت دی سجاد ستوده، کارشناس فضای مجازی عصر امروز در اختتامیه دوره تربیتی راهنمایان سواد فضای مجازی و آسیب های آن در حوزه خانواده در رشت اظهار کرد: با توجه به دستور رهبر انقلاب به شورای عالی فضای مجازی مبنی بر بررسی امور فضای مجازی در خانواده، در رابطه با موضوعات توسعه سواد فضای مجازی در سه دوره به بررسی موضوعات پرداختیم.

 

وی افزود: ۲۸۰ نفر از ۱۸ناحیه و۶ قشر موضوعی سپاه شامل بسیج دانش آموزی، دانشجویی، اساتید، رسانه طلاب و بسیج فرهنگیان در این دوره ها حضور داشتند.

کارشناس فضای مجازی سرفصل های دوره مقدماتی را تکنینک های اقناعی، آینده پژوهی، سواد شبکه های اجتماعی و مبانی سواد فضای مجازی معرفی کرد و افزود: طی گزینشی ۱۳۰ نفر شامل۷۶ نفر از برادران و ۵۶نفر از خواهران به مرحله اول تکمیلی راه یافتند.

 

ستوده با اشاره به پراکندگی سنی در دوره های سواد رسانه ای اذعان کرد: ۲۵ نفر زیر ۲۵ سال، ۴۱ نفر بین ۲۵تا ۳۰ سال، ۲۵ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۳ نفر تا ۴۰سال و ۱۶ نفر ۴۰ سال به بالا در این دوره ها شرکت کردند.

 

** لزوم ترویج سواد رسانه در آموزش و پرورش

 

کارشناس فضای مجازی با اشاره به انجام یک آزمون پس از اربعین حسینی بیان کرد: افرادی که در این آزمون سربلند شوند پس از اخذ مدرک می توانند به عنوان مربی فضای مجازی در جامعه حضور یابند.

 

ستوده با بیان اینکه با ترویج سواد رسانه و فضای مجازی و بالابردن سواد عموم مردم خیلی از آسیب ها در فضای مجازی قابل کنترل است، اذعاک کرد: اکنون باید سواد رسانه ای را به آموزش و پرورش و سایر نهاد ها وارد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه