نماینده مردم لنگرود در مجلس:

ظرفیت گردشگری باید ۵ برابر شود / لزوم ورود بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در گیلان

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ظرفیت گردشگری باید پنج برابر افزایش پیدا کند گفت: بخش خصوصی به راحتی می‌تواند در حوزه گردشگری برای جذب تسهیلات استفاده کند.

ظرفیت گردشگری باید ۵ برابر شود / لزوم ورود بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در گیلان

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده ظرفیت گردشگری کشور باید پنج برابر شود اظهار کرد: طبق آمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حدود پنج میلیون گردشگر هم اکنون وارد کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این آمار باید به ۲۵ میلیون گردشگر خارجی در سال برسد گفت: استان گیلان در حوزه گردشگری در دنیا بی‌نظیر است و گردشگران خارجی در سفر سیاحتی به گیلان و زیارتی به مشهد سفر می‌کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه مسیر توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری استان گیلان بیان کرد: گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده و به موضوعاتی اعم از حمل‌ونقل برای جذب گردشگر وابسته است که استان گیلان در این حوزه هنوز کمبودهایی دارد.

لاهوتی درصد تصرف سواحل دریایی در گیلان را حدود ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود: دلیل گردشگرپذیرتر بودن استان مازندران به دلیل تصرف کامل درصد حوزه دریایی این استان و نیز دسترسی آسان‌تر مسیرها از طریق حمل‌ونقل آسان به استان تهران است.

وی با اذعان با اشاره به احیای زیرساخت‌های ابنیه و بافت‌های تاریخی فرسوده استان تصریح کرد: برخی مکان‌ها که متعلق به سازمان میراث هستند، خود سازمان مکلف به احیا و بازسازی آن است و اماکنی نیز که به مردم تعلق دارد اما در میراث به ثبت رسیده، سازمان باید در بازسازی و احیای آن مساعدت کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به لایحه واگذاری برخی ابنیه تاریخی از سوی میراث فرهنگی به بخش خصوصی گفت: با منابع دولتی امکان احیای تمامی این زیرساخت‌ها وجود ندارد بنابراین طبق این لایحه بخش خصوصی یا شهرداری‌ها در این امر ورود می‌کنند.

لاهوتی با اشاره به بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومانی از محل توسعه ملی و بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بیان کرد: از این مبلغ، تنها ۲۰ درصد جذب شد؛ ما منابع کافی داریم و بخش خصوصی به راحتی می‌تواند در حوزه گردشگری برای جذب تسهیلات استفاده کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه