رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور:

فراگیر شدن طرح ملی “همگام با کشاورز” در روستاها / تا ۴ سال آینده در حوزه تولید برنج خودکفا می‌شویم

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور ضمن تجلیل از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در گیلان گفت: ایران تا ۴ سال آینده در حوزه تولید برنج خودکفا می‌شود.

فراگیر شدن طرح ملی “همگام با کشاورز” در روستاها / تا ۴ سال آینده در حوزه تولید برنج خودکفا می‌شویم

به گزارش ۸دی، محمدرضا جهانسوز صبح امروز در مراسم شکرانه برداشت برنج استان گیلان و اختتامیه طرح ملی بسیج همگام باکشاورز، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: دسترسی فیزیکی و اقتصادی مردم به غذای حلال و طیب بر اساس ترجیحات غذایی از مقوله امنیت ملی است.

وی با بیان اینکه مسئله تولید غذا در کشور در زمینه امنیت ملی است گفت:۳۴ کشور اسلامی از ۸۲  کشور جهان مشکل تأمین امنیت غذایی دارند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با بیان اینکه احیای کشاورزی جزو ملزومات کشوری است تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان به تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوعات کشاورزی توجه نمی‌کنند و این باعث شده که کشاورز از بالا رفتن قیمت برنج در بازار بهره‌ای نمی‌برد.

جهانسوز با اشاره به اینکه تخریب دولت از دولت قبلی باعث ناکارآمدی می‌شود گفت: اختلافات کمکی به کشور نمی‌کند و باید برای پیشرفت کشاورزی راهکاری بیندیشیم البته گرم شدن زمین نیز به مشکلات کشاورزی افزوده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران باید کارهای ناشدنی را انجام دهد اظهار داشت: ایران تا ۴ سال آینده در حوزه تولید برنج خودکفا می‌شود.

وی بابیان اینکه۳۰ درصد مردم ایران به کشاورزی وابستگی دارند گفت: سرمایه کافی در بخش کشاورزی وجود ندارد و همین تعداد با مشکلات مالی فراوانی دست و پنج نرم می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به اینکه برای تقویت کشاورزی باید مدیریت صحیح انجام بگیرد خاطرنشان کرد: عدم توجه به کشاورز در بخش کشاورزی دلیل وابستگی مسئولان به خارج از کشور است.

جهانسوز با اشاره به اینکه مسئولان باید به‌جای توجه به واردات محصولات خارجی به بخش کشاورزی و تولید داخل کشور توجه کنند:  ۱۰۰هزار میلیارد دلار صرف واردات محصولات کشاورزی خارجی می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور مابین کشاورزان خبره و متوسط ملی فاصله بین دو تا ۲۱ برابر است گفت: باید کشاورزی ما علم محور شود و این کار باعث افزایش تولید کشاورزان می‌شود و در این زمینه کلید طلایی رفع مشکلات بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور با اشاره به اجرای کشاورزی علم محور، طرح ملی بسیج همگام با کشاورز خاطرنشان کرد: هر کس قلبش برای این کشور بتپد بسیجی است و باید از وجود چنین بسیجیانی در سطح کشاورزی استفاده کرد.

جهانسوز بسیج را کلید حل مشکلات دانست تصریح کرد: تا چهار سال آینده تمامی روستاهای تا ۵۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و بسیج مهندسین به‌زودی این طرح را فراگیر خواهند کرد و در تلاش هستیم که تا چهار سال آینده برنج را کاملاً خودکفا کنیم.

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه