همایش ملی “مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران ” در رشت برگزار شد

طی مراسمی همایش ملی ” مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران ” در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واقع در پل تالشان رشت برگزار شد.

همایش ملی “مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران ” در رشت برگزار شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، دبیر اجرایی همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران پیش ازظهر دوشنبه در این مراسم گفت: همایش مزبور در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت واقع در پل تالشان برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان این همایش کشوری بوده و بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از داوری اولیه ، ۲۵۰ مقاله پذیرفته شد.

دبیر اجرایی همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران اظهارداشت: از ۲۵۰ مقاله ارجاع شده به هیات داوران ، ۳۴ مقاله به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شدند که در روز برگزاری همایش ، مقالات برگزیده معرفی و تجلیل می شوند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش اذعان داشت:اقتصاد مقاومتی، بانکداری اسلامی، توانمندی منابع انسانی، مزیت رقابتی، سرمایه گذاری خارجی، بهره وری و اشتغال، برند ملی، سلامت اداری، ارتقای کیفیت، پدافند غیرعامل در اقتصاد و مدیریت ریسک از محورهای برگزاری این همایش است.

حبیبی تصریح کرد: حوزه همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران بر اساس مبانی مدیریتی، اقتصادی و نگاه علمی به کارها است که در این راستا رسانه ها باید فضای مناسبی را در جامعه و بین مردم نسبت به علم و پرورش نخبگان علمی کشور فراهم کنند.

وی ادامه داد: رسانه ها با معرفی الگوهای موفق در زمینه های علم و فناوری می توانند برای قشر نخبه جوان کشور الگوسازی کرده و در شخصیت پردازی شهدای نخبه و جهاد علمی برای دانشجویان نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

 دبیر اجرایی همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران در خصوص اهمیت مباحث تحقیقات و نوآوری اذعان داشت: تحقیق و علم باید جزء نخستین اولویت های کشور باشد زیرا مشکلات کشور در بلند مدت تنها از طریق علم و تحقیق رفع شدنی است.

وی با بیان اینکه باید به اختراعات دروادی علم اهمیت داده شود، گفت: نوآوری ها در راستای پرداختن به مسائل و نیازهای کشور صورت می گیرد.

حبیبی تاکید کرد: دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و مدیران باید به بودجه های پژوهشی اهتمام جدی داشته باشند و این بودجه ها باید با مدیریت صحیح و در جای خود هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی های علمی، عقب ماندگی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره را به دنبال دارد، گفت: اگر می خواهیم امروز عزت، استقلال، امنیت، رفاه و پرستیژ بین المللی داشته باشیم باید در حوزه علم پیشرفت کنیم.

 دبیر اجرایی همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران سیاست غرب در قبال کشورها را وابسته کردن کشورها و مخالفت با تعاملات و تبادلات علمی و تکنولوژی عنوان کرد و افزود: کشورهای غربی از برتری علمی خود برای مقاصد سیاسی، اقتصادی و سلطه خود بر سایر کشورها استفاده می کنند.

وی گفت: بومی کردن دانش و فناوری در همه زمینه ها  بویژه حوزه علم و فناوری لازمه رسیدن به استقلال کامل است همچنان که در انرژی هسته ای این اتفاق افتاد و جوانان ایرانی با تلاش توانستند به انرژی هسته ای دست یابند.

حبیبی با بیان اینکه دشمنان ایران از جایگاهی که امروز کشور در حوزه علم و فناوری کسب کرده نگران هستند،بیان داشت: عمده فشارهای آمریکا بر ایران طی چند دهه به دلیل پیشرفت های کشور است.

وی دستیابی به چرخه کامل سوخت هسته ای، توفیقات شگفت انگیز در شبیه سازی و تولید سلول های بنیادی ، تولیدات نظامی، ساخت داروهای حیاتی، مباحث هوا و فضا و غیره را دستاوردهای ارزشمند نخبگان و جوانان کشور دانست و تصریح کرد: بدین جهت اردوگاه دشمن در بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور است و دشمنان نظام در برنامه ریزی های خود ترور برخی از شخصیت ها و نخبگان علمی کشور را دنبال می کنند.

 دبیر اجرایی همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران گفت: تلاش رسانه ها برای فضاسازی در جامعه برای پیشرفت علمی، دنبال کردن فرهنگ عمومی و گفتمان سازی علمی در بخش تحقیقات و علم، همت و تلاش دانشمندان، پژوهشگران، دانشگاهیان و حتی مدیران دستگاه ها، نگاه به تحریم های اقتصادی به عنوان یک فرصت برای پیشرفت علمی، تقویت روحیه ایمان، اعتماد به نفس و خلاقیت جوانان انقلابی  از مهمترین راهبرد و راهکارهای پیشرفت علم و فناوری است.

وی در ادامه با اشاره به دلایل موفقیت صنعت هسته ای در ایران تصریح کرد:بومی سازی صنعت هسته ای  با مدیریت جهادی تیم هسته ای، عزم و اراده مردم، حمایت مسئولان و تلاش رسانه ها از عوامل موفقیت صنعت هسته ای ایران است.

حبیبی در خصوص مشکلات صنعت نفت ایران اظهار داشت: در بخش نفت در مدیریت کلان تاکنون بومی سازی صنایع مرتبط با نفت در محور کار قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: بیش از یکصد سال است که نفت وارد اقتصاد و سیاست ایران شده و یکی از سیاسی ترین کالاهای اقتصادی محسوب می شود که سرنوشت دولت ها را نیز این کالای اقتصادی تعیین کرده، در این راستان می توان با مدیریت جهادی، بهره گیری از علم و فناوری و تدبیر با نگاه علمی مشکلات کشور را رفع کرد.

دبیر اجرایی همایش ملی مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران بر پیوند صنعت با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تاکید کرد و  یادآورشد: متاسفانه در سال های پس از پیروزی انقلاب پیوند صنعت با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در حد یک شعار باقی مانده در حالیکه که با ارتباط بیشتر آن ها وبهره گیری از ظرفیت های یکدیگر فضای بهتری بر جامعه حاکم می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه