مدیرکل بهزیستی گیلان:

شهرهای گیلان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شوند

مدیرکل بهزیستی گیلان ‌گفت:‌ این نهاد حمایتگر قصد دارد با تصویب طرحی میزان مناسب‌سازی محیط‌های شهری و مسکونی در گیلان را برای معلولان و افراد ناتوان جدی‌تر نظارت کند.

شهرهای گیلان برای استفاده معلولان مناسب‌سازی می‌شوند

به گزارش ۸دی، محمدرضا پارسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل بهزیستی گیلان قصد دارد با تصویب طرحی نحوه عملکرد دستگاه‌ها در رعایت اصول مناسب‌سازی محیط‌های شهری و مسکونی استان برای معلولان و افراد ناتوان را جدی‌تر از گذشته نظارت کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان بررسی نحوه مناسب‌سازی محیط‌های شهری را از تکالیف این نهاد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر گزارشات و نتیجه برنامه‌های اجرا شده سازمان‌ها و دستگاه‌ها در مورد میزان مناسب‌سازی محیط‌ها برای تردد معلولان به اداره کل بهزیستی گیلان ارسال می‌شود.

پارسی ارسال گزارشات در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌ها را کافی ندانست و ابراز داشت:‌ اداره کل بهزیستی گیلان قصد دارد علاوه بر رسیدگی گزارشات ارسالی،‌ به صورت میدانی نیز از اقدامات انجام شده دستگاه‌ها در حوزه مناسب‌سازی محیط‌ها برای معلولان بازدید به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه معلولان و افراد کم‌توان مشکلات زیادی برای تردد در سطح شهرها و معابر استان گیلان دارند بیان داشت: علاوه بر این‌ها‌ در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های اداری و خدماتی استان نیز برای تردد معلولان و افراد ناتوان مناسب‌سازی نشده‌اند.

مدیرکل بهزیستی گیلان ارائه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش این نهاد را مورد بررسی قرار داد و گفت:‌ خدمات توان‌بخشی فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد اما در سایر حوزه‌ها نظیر کار درمانی و گفتار درمانی این خدمات بیمه‌ای به افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه نمی‌شود.

پارسی افزایش خدمات بیمه‌ای به معلولان و جامعه تحت پوشش بهزیستی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ امیدواریم با تعاملات مثبتی که در سطح کشور بین وزارت بهداشت و درمان،‌ بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور شکل گرفته سطح پوشش خدمات بیمه‌ای ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی با خدمات محدود و تعریف شده خود نمی‌تواند تمام افراد نیازمند جامعه را تحت پوشش قرار دهد تصریح کرد: تعامل بهزیستی و رسانه‌ها باید تعاملی در هم تنیده باشد تا از این منظر و با کمک خبرنگاران به جامعه هدف خدمات بهتر و بهینه‌تری ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان جامعه تحت حمایت این نهاد در استان را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ۴۰ هزار معلول تحت پوشش این دستگاه هستند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر در گروه معلولیت‌های ذهنی، ۴ هزار نفر نابینا و ۶ هزار نفر در ردیف ناشنوایان قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه