رئیس بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبرداد

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی در گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تاکنون برای بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجادشده که بیشتر آن‌ها در بخش اشتغال روستایی است.

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی در گیلان

به گزارش ۸دی، سرهنگ احمد ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران فعالیت‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم، مخصوصاً مردم روستا و محرومین جامعه از اهداف سازمان دانست و اظهار کرد: هدف از تشکیل سازمان بسیج سازندگی نیز، ادامه‌ راه جهاد سازندگی قدیم است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به فعالیت های بسیار مفید سازمان در زمان ۱۷سال تاسیس آن گفت: امروزه کارها سازمانی‌تر اجرا می‌شود، در سال ۹۶ توانستیم با همکاری بسیجیان سراسر استان و کمیته امداد، ساخت یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد را به اتمام برسانیم و یک هزار خانوار را با همین نگاه جهادی خانه‌دار کنیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز ساخت یک هزار واحد مسکن محرومین اعم از عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد مسکونی آغازشده گفت: با اتمام احداث سایر مسکن‌ها گیلان مفتخر است که دو هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد خواهد ساخت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در اوایل تشکیل، کارهای جهادی را با گروه‌های جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی پیگیری می‌کرد بیان کرد: بعد از سال‌ها‌ تمامی اقشار جامعه در ساختار بسیج سازندگی حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه در زلزله کرمانشاه بزرگ‌ترین اردوی جهادی را در منطقه داشتیم تصریح کرد: بسیج اصناف یعنی اصناف بازاریان ‌و خیرین در منطقه حاضر شدند و کمک‌های قابل‌توجهی انجام دادند و قشرهای دانش‌آموزی، دانشجویی، پزشکان، اساتید، فرهنگیان و همه اقشار در کمک‌رسانی زلزله کرمانشاه نقش داشتند.

وی با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی تصریح کرد: تاکنون برای بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجادشده که بیشتر آن‌ها در بخش اشتغال روستایی است.

ابراهیمی با بیان اینکه بسیج سازندگی یک سازمان پویا است گفت: تمامی اقشار جامعه در این سازمان حضور دارند و در گروه‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی و عمرانی ساماندهی شده‌اند تا در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم و مناطقی که نیاز داشته باشند اعزام ‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیجیان جهادی در ایام مختلف در تلاش هستند تا محرومیت را از بخش‌های مختلف جامعه از بین ببرند اذعان کرد: خدمت بی‌منت از شاخصه‌های جهادگران بسیجی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه کارهای جهادی از حالت فصلی و اوقات فراغتی بیرون آمده گفت: در طول ایام سال برای بسیجیان برنامه داریم و گروه‌های پزشکی که بسیج جامعه پزشکی متولی کار آن است هرماه حداقل‌ یک یا دو برنامه دارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه محرومیت روستاها شناسایی و به گروه‌های جهادی معرفی‌شده افزود: گروه‌های جهادی به مدت سه تا پنج سال در این مناطق حضور خواهند داشت تا بتوانند محرومیت را در همه بخش‌های روستاها از بین ببرند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی مدعی انجام کار ارزان‌قیمت و باکیفیت است گفت: بسیج سازندگی با توجه به شرایط فعلی پروژه‌هایی را قبول می‌کند که قابل انجام و در موعد مقرر به اتمام برساند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور بسیج در راستای اشغال و کارآفرینی بیان کرد: بسیج علاوه بر اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی را در دستور کار قرار داده با ارائه‌ ایده‌های کارآفرینی در خدمت کارجویان و کارآفرینان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه