رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

جانبازان زیر ۲۵ درصد کارت شناسایی ایثارگری دریافت می‌کنند

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از صدور کارت شناسایی ایثارگری برای جانبازان زیر ۲۵ درصد خبر داد.

جانبازان زیر ۲۵ درصد کارت شناسایی ایثارگری دریافت می‌کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جانبازان زیر ۲۵ درصد برای نخستین بار کارت هوشمند ایثارگری دریافت می‌کنند گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز برای نخستین بار کارت شناسایی هوشمند دریافت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۳۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد در کشور هستند که با در نظر گرفتن جانبازان دارای سایر نسبت‌های ایثارگری، ۳۲۲ هزار نفر از این عزیزان واجد دریافت کارت شناسایی ایثارگری هستند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به زمان در نظر گرفته شده در برنامه صدور کارت‌های شناسایی جانبازی گفت: ثبت درخواست کارت‌های جانبازان ۲۰ درصد در نیمه دوم آبان ماه، جانبازان ۱۵ درصد در آذر، جانبازان ۱۰ درصد در دی و جانبازان ۵ درصد در بهمن‌ماه انجام می شود و تا پایان سال جاری نسبت به صدور کارت همه متقاضیان اقدام خواهد شد.
معاون رییس جمهور درباره نحوه ثبت‌نام و دریافت این کارت‌ها گفت: جانبازانی که پیش از این نام کاربری و رمز ورود را برای سامانه خدمات الکترونیک ایثار (isaarit.isaar.ir) دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را برای دریافت کارت ثبت کنند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سایر جانبازان نیز باید یک مرتبه به مرکز ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و یا محل دارای پرونده مراجعه کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز ورود برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری در سامانه خدمات الکترونیک ایثار اقدام کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های شناسایی خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان بالای ۲۵ درصد گفت: از حدود ۶۴۳ هزار واجد شرایط دریافت این کارت‌ها تاکنون بیش از ۳۶۷ هزار نفر معادل ۵۷ درصد واجدان شرایط در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که کارت‌های مربوط به ۳۴۷ هزار نفر این عزیزان صادر و تحویل شده است و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد از درخواست‌ها نیز در دست اقدام هستند.
وی با اشاره به بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای معرفی کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران گفت: این بخشنامه در شهریورماه با امضای معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برای دستگاه‌ها ارسال شده است و بر اساس آن تصاویر کارت‌های جدید شناسایی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به عنوان مدرک معتبر معرفی شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: کارت‌های شناسایی قدیمی ایثارگران فاقد اعتبار است و تمام ایثارگران معزز برای احراز ایثارگری خود در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نیازمند ارائه کارت‌های جدید خواهند بود. لذا ضرورت دارد خانواده های معظم شهدا، جانبازان معزز و آزادگان سرافراز هرچه سریعتر درخواست خود را جهت دریافت کارت شناسایی جدید ثبت کنند تا نسبت به صدور کارت آنان اقدام شود.

منبع: ایثار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه