معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

“سرطان” از اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر زنان در گیلان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: سرطان پستان جزء اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر زنان گیلان است.

“سرطان” از اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر زنان در گیلان است

به گزارش ۸دی، محمد عباسی صبح امروز در همایش حرکت برای سلامت زنان در رشت اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا نقش زنان در اجتماع بیشتر شده و همین امر سبب می‌شود تا به سلامت آن‌ها بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه بانوان در جوامع امروز نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند و همین امر می‌تواند خطراتی را نیز برای آن‌ها ایجاد کند گفت: بانوان از نظر حقوق انسانی با مردان برابر هستند اما تفاوت‌هایی از نظر جسمانی میان آن‌ها و مردان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه قیام‌های فمنیسمی سبب شد تا ظلم‌های فراوانی نسبت به آن‌ها روا داشته شود تصریح کرد: تفاوت‌های ژنتیکی و کروموزمی از جمله تفاوت‌های میان زن و مرد است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیان جملات فمنیسمی سبب شد تا در هنگام نوشتن قانون کار هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نشوند خاطرنشان کرد: چنین امری ظلم به جامعه زنان بود زیرا فشارهای کاری مردان و زنان با هم یکسان دیده شد.

عباسی با اعلام اینکه ۵۸۶ هزار و ۹۹۶ نفر از بانوان استان گیلان در رده سنی ۳۰ تا ۵۹ سال قرار دارند تصریح کرد: بانوان میانسال پرجمعیت‌ترین گروه سنی بانوان گیلان هستند و توجه به سلامت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ضمن تشریح علل بروز مرگ و میر در زنان میانسال در کشور و همچنین استان گیلان ابراز داشت: سکته قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان پستان از جمله اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر بانوان میانسال کشور و گیلان است.

عباسی آگاهسازی مردم نسبت به بیماری سرطان پستان را مهم‌ترین راهکار بروز این بیماری در آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر افراد ۳۰ تا ۷۰ سال در مردان بیشتر از زنان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه ۰.۴ درصد از زنان گیلان سیگار استعمال کرده و ۰.۶ درصد آن‌ها نیز قلیان استعمال می‌کنند عنوان داشت: ۱.۴۲ درصد زنان گیلان الکل مصرف می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه